tak for svaret jeg vælger at droppe at få fremsendt mail men arbejder i stedet på at finde en inkasso løsning.
Din ide med indsamling syntes jeg er en meget generøs tanke og jeg vil overveje det, dog syntes jeg at vedkommende skal punge ud.
Jeg har selv smidt 100$ kamufleret i nogle ligegyldige arbejdsopgaver da jeg syntes at bare at få penge fordi nogen har ondt af en ikke er det fedeste i verden og da slet ikke hvis man er arbejdesom og flittig.
Hvis det handler om at inderen skal have betaling, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke har taget direkte kontakt til den pågældende virksomhed og taget en snak med dem først. Hvis de nægter at betale er det en inkassosag, så man så naturligvis kan forholde sig til omkring beløb og muligheder.
Sådan som du skriver i denne tråd, så opfatter jeg det nærmest som du på forskellige måder forsøger at hentyde til du vil afsløre hvem den pågældende er - på Amino, fordi virksomheden er bruger på Amino. Jeg betvivler ikke dine motiver, men jeg syntes faktisk ikke det er så passende set i lyset af du også selv skriver fra en relativ anonym profil.
Mit forslag ville derfor være du tog en snak med vedkommende som det første.
Til firmaet, der ikke synes det er vigtigt at hoste op med de latterlige 2300 kr til den indiske programmør: Tag jer sammen! Det er fuldstændigt uacceptabelt ikke at betale for udført arbejde og når det endda er så små penge i Danmark, men så stor værdi for en inder, så skulle I fandme skamme jer ekstra meget. Det er ynkeligt.
Jeg har tænkt mig at bruge min weekend til at undersøge vores muligheder for at indrive pengene, det er selvfølgelig noget jeg gør uden økonomisk interesse
Hvorfor får du ikke din indiske ven til at overdrage fakturaen til dig. Du skriver derefter til skyldner og siger at beløbet kun kan indfries hos dig. Betalingsfrist 10 dage. Hvis betalingen ikke foreligger sender du til fogedretten fluks. Der er nok nogle som kan hjælpe dig med den del her på Amino.
Vi skal bare lige huske at Trustpilot virker den anden vej. Det er forbrugeren der kan lave en anmeldelse af den virksomhed de har handlet med og ikke virksomheden, der kan anmelde hvordan deres forbruger har været.
Man kan vel sende rykkere og derefter inkasso varsling, for til sidst at hive kunden i fogedretten.
Det er vel den normale procedure, eller hvad?
Vh Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
og nej jeg har ikke tænkt mig at hænge nogen ud på thrustpilot eller andre steder, så alle de forslag er ikke brugbare men tak for at deltage i debatten.
Jeg vil også sige at det på gældene firma har taget kontakt til mig og deres side af historien er noget anderledes så måske der kan findes en løsning.
Det er så usselt og forkert. Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan have så lidt respekt for andre mennesker. Har DU prøvet at tage fat i det pågældende danske firma og starte en dialog med dem? Jeg ved godt, at det ikke er dig, der mangler betalingen, men måske vil de tage det mere seriøst, hvis en dansker kontakter dem.