Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du husket at betale din Indiske programmør?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 11:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Hej Aminoer.

Jeg sammenarbejder med en Indisk programmør som har udført arbejde for en Amino bruger arbejdet har bestået i at udvikle webshops, og arbejdet er efter min overbevisning udført til UG og man har fået leveret en komplet Magento shop lavet af en uddannet programmør med mange års erfaring. 

Betalingen på sølle 400$ er ikke blevet overført, man har ikke nægtet at betale man har heller ikke påpeget fejl der skulle rettes man har bare stukket hoved i busken og kommet med den ene dårlige undskyldning efter den anden, nu er grænsen nået og jeg har tilbudt at hjælpe med at indrive beløbet for min ven og samarbejdsparter.

Det er mig fuldstændigt uforståeligt hvordan man kan finde på den slags 400$ i danmark er et beløb man som aps virksomhed burde kunne overskue at betale men i Indien er det næsten en måneds løn og et beløb der virkelig kan føre til nogen kedelige konsekvenser.

Jeg håber virkelig du læser dette her og lige får tænkt den igennem en ekstra gang, det kan godt være du står i en situation hvor 400$ er mange penge, men så må du stå ved det og få lavet en betalings ordning.

Det kan også være du ikke syntes arbejdet er udført ordenligt, men så påpeg fejlene og de vil blive rettet.

Jeg kan ikke forstille mig nogen i et så velstillet land som Danmark, har moral til bare at bestille arbejde steder i verden hvor penge betyder alt og bare lade være med at betale.

Jeg har tænkt mig at bruge min weekend til at undersøge vores muligheder for at indrive pengene, det er selvfølgelig noget jeg gør uden økonomisk interesse, men blot for at sikre mig at min sammenarbejds partners børn ikke skal sulte, er der nogle der sidder med info vi kunne bruge modtages det med kyshånd.

God weekend når i kommer dertil. 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 12:01 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kender ikke den retslige fremgang, så ingen hjælp der.

Men kan fuldt ud tilslutte mig dit synspunkt omkring betaling - det er for dårligt.

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 12:47 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak for støtten.... Jeg kan så konstatere at man fra virksomhedens side også har undladt at betale en 15 årige iværksætter 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 12:52 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvordan kan man få sig selv til det??

- Håber de punger ud 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 13:01 | Låst

Det er helt ubegribelig at man i et land som Danmark kan finde på ikke at betale for noget man har bestilt, og især til de penge. Det gavner ikke ligefrem sagen at det er en indisk programmør som virkelig har brug for pengene for at overleve! 

Findes der beviser for at "varen" er blevet sendt og modtaget? Hvis dette forelægger må der være en retslig vej til at få pengene. Hvis det kan dokumenteres at varen er leveret til modtageren eller i givet fald sendt til modtageren, burde der ikke være de store problemer i at få pengene, da der jo så vil forelægge tydelige beviser for varen. 

Held og lykke med at inddrive pengene!

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 13:09 | Låst

Det koster desværre sikkert en del mere end de $400 at starte en retsag - men man kan da selvfølgelig hænge dem ud på det offentlige Internet hvis man ønsker - man skal dog være sikker i sin sag ;-)

Brug f.eks. steder som Trustpilot og lignende

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 13:15 | Låst

Bennie Larsen:

Det koster desværre sikkert en del mere end de $400 at starte en retsag - men man kan da selvfølgelig hænge dem ud på det offentlige Internet hvis man ønsker - man skal dog være sikker i sin sag ;-)

Brug f.eks. steder som Trustpilot og lignende

Det har du fuldstændig ret i. Men lur mig om ikke der skulle være en jurist eller advokat som vil kunne hjælpe med en enkelt paragraf eller to. Det behøves jo ikke at blive taget op i retten, men man kan jo underrette virksomheden om at det de har gjort er ulovligt, og hvis de ikke betaler så bliver de meldt. 

Trustpilot ville også være en god idé, men som du også skriver skal man være sikker i sin sag, men hvis man er det - go for it!

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 13:22 | Låst

Jeg får tilsendt al mail udveksling mellem parterene i dag og er da sikker på at der findes tydelige beviser på hvad der er udført og til hvilken pris, shoppen i sig selv er jo et meget tydeligt bevis på at der er leveret et stykke arbejde.

Jeg er selv meget fokuseret på at man er uskyldig til andet er bevist og at der altid er to sider af en sag, jeg har forsøgt at kontakte virksomheden på mail og her på amino første mail sendt for ca en måned siden og jeg har ikke fået svar på nogle af mine henvendelser.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 13:30 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jonas33:
Jeg får tilsendt al mail udveksling mellem parterene i dag

Det ved jeg ikke om er helt lovligt dét der.....men anyway.....

Du kunne evt. opfordre din indiske ven til at lave en 'donate' button på hans egen hjemmeside — så kan nogle af os andre måske hjælpe lidt til. Ikke fordi jeg er nogen rig mand på nogen måde. Men hvis vi alle donerede et lille beløb kunne vi måske hjælpe ham lidt på vej.

Og så ved jeg godt at der er flere millioner kuldsejlede projekter derude hvor folk ikke har fået deres penge, så hvorfor lige ham her!!?? Det kan jeg simpelthen ikke svare på. Det er bare et forslag.

Og så er det også lige fordi at jeg også ofte benytter mig af indiske og andre udenlanske programmører og jeg vil gerne have at vi danskere har et nogenlunde ry, sådan at vi kan blive ved at forvente at få et højt serviceniveau fra den del af verden.

// Brokop

http://brokop.com/

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 13:36 | Låst

Brokop:
Og så er det også lige fordi at jeg også ofte benytter mig af indiske og andre udenlanske programmører og jeg vil gerne have at vi danskere har et nogenlunde ry, sådan at vi kan blive ved at forvente at få et højt serviceniveau fra den del af verden.

Har selv et stærkt netværk indenfor al udvikling - heriblandt en del fra Indien, specielt vedr. udvikling af apps - og dette er de (også) supergode til..

Helt generelt er de yderst hjælpsomme og tålmodige - og $400 for en Inder ER mange penge.

Nu undersøgte jeg lige om gabestokken.dk var ledig - men ellers kunne man lave noget tilsvarende og lade både kunde og leverandør komme til orde - det er vel i bund og grund det Trustpilot gør ;-)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)