Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder du ferie?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Med én selvstændig og én arbejdssøgende her i huset er ferie sådan noget la la....

Husbond holder da godt nok lukket i biksen i hele 2 uger - men der skal så "lige" smides et nyt gulv på i værkstedet i "ferien". Firmatelefonen bliver nok (måske) sat på feriemode, men mail vil blive tjekket hver dag. Det ville for dumt at risiker at miste en god ordre "bare på grund af lidt ferie". Sådan er det (vel) når man er alene om det.

Og mig, jeg starter mine 3 ugers ferie i dag. Men mon ikke jeg også lige kigger lidt efter gode ledige stillinger og søger et par stykker.... Det kunne jo være at ønskejobbet dukker op nu, og at alle konkurrenterne er rejst til de varme lande Big Smile

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 14:06

ja, jeg er jo sent ude, men næste år tror jeg da nok lige vi skal have en kampagne igang herfra, for der er mange der ikke holder rigtig ferie, og det er jo synd :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 14:26

Hej Mette

Super kampagne til at tjekke op hvem der kan komme på tale fremover, som ny kunde.

Stort skulderklap herfra Skype-Smile

Jeg holder måske ferie til oktober, ellers leder jeg med lys og lygte efter nye projekter/opgaver. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 08:58

Vi vælger for første gang i år og holde ferie lukket på sexkanin.dk

Det bliver en enkelt uge, hvor vi rejser væk, men skyldes kun at vi ikke kan finde en "ordentlig" ferie afløser for den uge.

Vi ligger et stort banner ind på forsiden, hvor vi skriver at vi holder ferielukket hele ugen og alle ordre vil bliver afsendt den efterfølgende mandag. Så får alle dem, der stadig ønsker at handle en rabatkode på 20%.

Telefonen bliver sat på feriemode, men vi vil selvfølgelig tjekke mails hverdag, da kunderne stadig skal kunne få fat på os.

Rigtig god sommer til jer alle og ferie til de af jer som rejser på ferie lige som os :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:13

Vedr. evt. tabte ordrer i ferien, er det stort set ikke noget jeg oplever.

Med god opdatering til dine faste kunder i ugerne op til ferien, sørger de fleste faktisk for at købe ind lige inden ferien.

Selv med de ordrer der kommer i ferieperioden, ligger jeg faktisk omkring 80-90% vælger at vente til jeg er retur, også selv når det er 2 eller 3 ugers ferie.

Eneste stressfaktor, er selvfølgelig at der ligger en kæmpe bunke når man er retur - men det må man tage med hvis man "tillader" sig selv lidt ferie :)

Så opdater dine kunder før ferien, informer på hjemmesiden om den kommende ferie - og evt. som Danny skriver, tilbyd lidt rabat til tålmodige kunder ( benytter jeg dog ikke selv) , men så er det absolut muligt med ferie - noget som alle har behov for.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 09:33

Jeg holder en slags ferie i slutningen af juli, hvor jeg tager 4 dage i sommerhus i Jylland med min kæreste og familien. Dog ikke mere ferie end at jeg har min arbejdstelefon på mig, og computeren ligger i tasken, hvis der skulle være en kunde der ringede. Men jeg gør mit bedste, de kloge siger jo at det skulle være godt ;)

God dag herfra! :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 11:43

jeg tænker lidt.. hvad mon det er der er skyld i at så få holder "rigtig" ferie?

Her kan jeg jo sagens lade mine ansatte klarer biksen, men jeg er alligevel for nysgerrig til at lade det helt ligge, jeg skal lige tjekke hvor mange opkald vi har haft, er der nogle nye kunder osv...

Jeg er klar over at ikke alle har andre der kan tage over, men er det kun det der gør at man tager arbejdet med på ferie, eller er det fordi andre er som mig: man skal liiiige følge med?

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:42

Mette Monty:

jeg tænker lidt.. hvad mon det er der er skyld i at så få holder "rigtig" ferie?

Her kan jeg jo sagens lade mine ansatte klarer biksen, men jeg er alligevel for nysgerrig til at lade det helt ligge, jeg skal lige tjekke hvor mange opkald vi har haft, er der nogle nye kunder osv...

Jeg er klar over at ikke alle har andre der kan tage over, men er det kun det der gør at man tager arbejdet med på ferie, eller er det fordi andre er som mig: man skal liiiige følge med? 

Enkeltmandsvirksomhed uden ansatte - så er det vel meget naturligt at man ikke lukker helt ned, holder øje med mail som minimum.

Har man ansatte, som passer biksen, er det vel også helt naturligt at man kan kontaktes i visse situationer, på trods af ferie, eller at man lige "kigger ind" hvis der skulle være noget!

Som ansat.... tja. Det er vel et spørgsmål om hvad det er for et arbejde man har. I det job jeg havde, var der ingen der tog sig af mine arbejdsopgaver (oprettelse af brugere i et indberetningssystem for læger mv.), så jeg tog den meget moralske hat på og arbejdede i ferier uden at spørge nogen om det var ok. Alternativet var at der ville være sundhedspersonale som ikke kunne opfylde betingelserne beskrevet i loven!

Det lyder meget selvoptaget, morakker-agtigt osv. Men da vi ikke rejser, og alligevel sidder ved pc mindst et par timer hver dag, så var det ikke noget problem.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 12:51

Vi har holdt 1 uges syd-på ferie hvert år samt nogle dage hist og her og jeg mindes faktisk ALDRIG at have fået en negativ anmeldelse eller en negativ respons på at vi holder ferie.

Jeg har så haft valgt den lidt snuskede løsning, nemlig at skrive det i ordrebekræftigelsen.
Vi holder ferie bla bla bla, hvis du ikke kan vente, så skriv og vi annullerer ordren :-)

Jeg besvarer dog mails en gang om dagen mindst og lige inden jeg tager hjem, får jeg bestilt varer som ikke måtte være på lager, så de lander når jeg lander :-) 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:07

GuruGuy:

Jeg besvarer dog mails en gang om dagen mindst og lige inden jeg tager hjem, får jeg bestilt varer som ikke måtte være på lager, så de lander når jeg lander :-) 

Det er også det som vi vil gør i år. Jeg er på mailen hele ferien igennem et par gange i løbet af dagen. Og det er først og fremmest pga. kundeservicen, men også som Mette skriver, at man jo er lidt nysgerrig om hvad der sker, hvor mange ordre giver det osv. Når man er selvstændig med en eller anden form for forretning, så er man det vel fordi at man gå op i det med liv og sjæl. Derfor tro jeg at vi selvstændige har svært ved at holde ferie.
Men mange af også har også en kone/mand + børn som gerne vil have at vi holder lidt ferie med dem. Derfor at man nogle gange nødtil at give sig hen og så få løst det arbejds-mæssige så godt som muligt, så man bare kan holde lidt ferie med familien. Det værdsætter min i hvert fald :)
Vi ser frem til når vi kan få en fast en ansat, som så også kan overtage fuldt ud, når vi tager på ferie eller andet, så vi ikke er tvunget til at holde "ferielukket" - som vi gør i år.

GuruGuy:

Jeg har så haft valgt den lidt snuskede løsning, nemlig at skrive det i ordrebekræftigelsen.
Vi holder ferie bla bla bla, hvis du ikke kan vente, så skriv og vi annullerer ordren :-)

Kan man tillade sig det????

Det er smart, hvis man kun tænker på ordre - da jeg er temmelig sikker på at det er langt fra alle som vælger at annullere den igen, når de først har afgivet en ordre.

Men på den anden side, vil kunden så ikke føle sig lidt "snydt", når de til først går i den gode tro at de vil få leveret inden for den normale leveringstid.

Hvad er jeres andres mening og holding til lige netop det som GuruGuy gør??
Dette skal ikke menes som noget negativt, men jeg er blot nysgerrig om jeg kan tillade mig at gør det samme :) 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)