Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forslag til programmering i sommerferie :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

http://brokop.com/

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:41
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 11:53

Rasmus Knudsen:

Det kan uden problemer erstatte jQuery, og i min verden bør det også :)

Tænker du ikke på jQuery UI, som er et grafisk framework?

jQuery UI er ikke et grafisk framework. Det er en samling user interface 'widgets' man kan bruge og har ikke noget med grafik at gøre.

AngularJS er et MVC-baseret framework. jQuery er et bibliotek primært beregnet til DOM manipulation og animationer. AngularJS vil automatisk bruge jQuery hvis det er til stede. Og vil bruge en indbygget light version af jQuery, hvis det ikke er stede.

Så det giver ikke rigtigt mening at det skal 'erstatte' jQuery, da de to er forskellige ting. Men jeg er enig i, at AngularJS (eller f.eks. BackboneJS) bør bruges til arkitekturen af ens app, hvilket hurtigt bliver et mareridt hvis man forsøger at gøre det med jQuery alene. Men jQuery bruges stadig (enten bevidst eller ubevidst) til DOM manipulation i AngularJS.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 12:00

Hej Jesper

Hvad med at lære Rails? railsforzombies.org give en god intro. Hvis du hellere vil afprøve et JS framework, så vil jeg anbefale Ember.js som også arbejde godt sammen med Rails.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Skrevet kl. 12:35

Mads Mogenshøj:

Rasmus Knudsen:

Det kan uden problemer erstatte jQuery, og i min verden bør det også :)

Tænker du ikke på jQuery UI, som er et grafisk framework?

jQuery UI er ikke et grafisk framework. Det er en samling user interface 'widgets' man kan bruge og har ikke noget med grafik at gøre.

AngularJS er et MVC-baseret framework. jQuery er et bibliotek primært beregnet til DOM manipulation og animationer. AngularJS vil automatisk bruge jQuery hvis det er til stede. Og vil bruge en indbygget light version af jQuery, hvis det ikke er stede.

Så det giver ikke rigtigt mening at det skal 'erstatte' jQuery, da de to er forskellige ting. Men jeg er enig i, at AngularJS (eller f.eks. BackboneJS) bør bruges til arkitekturen af ens app, hvilket hurtigt bliver et mareridt hvis man forsøger at gøre det med jQuery alene. Men jQuery bruges stadig (enten bevidst eller ubevidst) til DOM manipulation i AngularJS.

Det er vel grafisk så snart vi bevæger os ind over HTML og CSS. jQueryUI benytter jo themes, samt har en stor mængde af forud-designede komponenter som blandt andet buttons. Jeg er klar over at ideen er widgets som man selv kan style.

AngularJS gør brug af en light jQuery ja. Det er også fint da jQuery blandt andet har nogle super selectors. Men hvad jeg mener er at jeg ikke synes CRUD applikationer skal skrives med jQuery.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 13:34

Rasmus Knudsen:
Det er vel grafisk så snart vi bevæger os ind over HTML og CSS. jQueryUI benytter jo themes, samt har en stor mængde af forud-designede komponenter som blandt andet buttons. Jeg er klar over at ideen er widgets som man selv kan style.

Nej. Med den fortolkning vil alt der bruges på nettet kunne gå ind under 'grafiske frameworks'. Et 'grafisk framework' må være noget der manipulerer grafik. jQuery UI er prædefinerede javascript komponenter, som man så styler med CSS.

Eksempler på grafiske framework kunne være ProcessingJS eller Three.js, der bruger hhv. HTML5 canvas og WebGL til at manipulere grafik via javascript.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 14:15

Rasmus Tak for forslag, det er klart noget jeg vil kig på :)

og alle sammen tak forslag, det har været nogle gode, og jeg vil kigge på dem alle sammen ;)

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Skrevet kl. 15:22

Mads Mogenshøj:

Rasmus Knudsen:

Nej. Med den fortolkning vil alt der bruges på nettet kunne gå ind under 'grafiske frameworks'. Et 'grafisk framework' må være noget der manipulerer grafik. jQuery UI er prædefinerede javascript komponenter, som man så styler med CSS.

Eksempler på grafiske framework kunne være ProcessingJS eller Three.js, der bruger hhv. HTML5 canvas og WebGL til at manipulere grafik via javascript.

Ah ja, min fejl. Der er selvfølgelig ikke grafikmanipulation involveret i jQueryUI, men en bunke widgets til fri styling.
Uanset, så er jeg kæmpe fan af jQuerys Selectors, men ikke de "bad practices" som udviklere i stor grad har benyttet jQuery til inkl. mig selv :b

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)