Ved virkelig ikke hvad jeg skal bruge min sommerferie på ? Nogle forslag TAK!
Overvejr lidt - tænker ikke så meget på det men jo lidt,
Start et nyt site som?, Det er bare spørgsmål hvad skal det være?, jeg vil gerne prøve noget noget nyt? Håber helst det er noget programmering du har forslag til
Det kun også være det her - Vil helst mest! - vil gerne bare tilføj noget nyt til siden
Hvis det er du tænker i tanke om at jeg skal lære at lave et slideshow hvor man kan klik frem og tilbage, altså noget som jeg kan tilpasse til min side eller ligne. Der kan den bruges privat eller på min brandvæsen side eller andre ting som du skulle komme i tænke om altså et forslag som jeg måske kunne tilpasse efter hvad du tænker. Slideshow, eller noget helt andet som jeg skal tilpasse til siden.
eller skal jeg lærer noget nyt programmering, men der ved jeg ikke helt hvad det skal være?,
Håber du kan hjælp mig videre til at jeg kan nyde min sommerferie med programmering og lave noget fedt i programmering
AngularJS er et Javascript framework fra Google som tilbyder 2-vejs databinding og en masse andet, og det er simpelthen genialt :)
Hvis du prøver dig af med det, vil jeg råde dig til at skrotte jQuery fuldstændigt imens, da man meget nemt kommer til at bryde de gode design-regler med jQuery sammen med AngularJS.
Det er da enormt godt vejr, mildt og med svag vind og ingen stikkende sol. Det fås ikke bedre. Jeg var ude kl 7 i morges, og hive mit fiskenet op. Jeg fangede 12 skrubber. Det var dejligt. Det er sommer og liv.
Jeg har stor respekt for, at du hellere vil søge program-vejen end design-vejen. Programmører er en mangelvare, så fortsæt med det, og lyt til de gode indlæg, der kommer.
Spændende med nye teknologier. Jeg kan dog ikke se nogle eksempler på brugen af det — altså hvordan det ser ud i levende live. Kan du sende nogle links til hvordan det ser ud når man bruger det?
Spændende med nye teknologier. Jeg kan dog ikke se nogle eksempler på brugen af det — altså hvordan det ser ud i levende live. Kan du sende nogle links til hvordan det ser ud når man bruger det?
// Brokop
AngularJS fungerer egentlig bare som et frontend Model-View-Controller Framework. Der er ikke noget desideret grafisk i AngularJS eller Javascript.
En af de basale, men geniale funktioner i AngularJS er databinding. Mange benytter i dag jQuery til at manipulere deres HTML DOM. Eks. $('input #brugernavn').val('Rasmus Knudsen'); Dette kan blive et frygteligt rod når man efterhånden har mange elementer i sin HTML der skal opdateres dynamisk.
I AngularJS binder man Input Elementet til en Variabel i sin Javascript. Ligeså snart der blive indtastet i Input Elementet bliver variablen som den er bundet til fyldt med de informationer. Og omvendt, ændrer man informationerne i variablen, sørger Angular selv for at opdatere Input Elementet med indholdet af variablen.
På den måde kan man binde alle sine HTML Elementer til de respektive modeller/variabler i sin Javscript og resten sker automatisk.
Når man arbejder med det og ser det i aktion, får man nok en bedre ide om hvordan det kan hjælpe.