Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producering af en opfindelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går og tænker på at opfinde en ting. Men mit spørgsmål er hvor man kan få produceret sådan nogle ting henne, som man selv opfinder? Og hvordan foregår sådan en proces enlig? Jeg tænker: Skal man tegne sin opfindelse i hånden, eller findes der et sted på nettet man kan gøre det? Hvor detaljeret skal tegningen være, her mener jeg, skal man skrive hvad der skal bruges? Kan man få produceret alt, man finder på?

Mvh

Mathias

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 01:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer trods alt an på hvad du har i tankerne ... Er det design af en t-shirt, noget der kan fræses ud, eller 3D printes osv osv.

Man kan vel i princippet få lavet stort set alt alt efter hvor mange penge man er villig til at smide efter projektet ....

Personligt har jeg da været med til at skære/fræse adskillige ting udelukkende baseret på en håndskitse, men handler trods alt om hvad det er for noget.

Når man så kommer dertil kan det ska man skal overveje noget ide beskyttelse eller lign firmaet der laver din prototype skal underskrive.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 07:53
Der findes flere opfinderforeninger

Prøv at søge på opfinderforening
Så kan du få hjælp til at komme videre med din opfindelse.
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:24

Mathias, nu bliver jeg nød til at spørge: Ved du overhovedet hvad du vil? Jeg mener: Nu har jeg brugt en del tid på at svare uddybende på dine andre tråde om at du gerne vil være sælger.

Nu vil du pludseligt være opfinder, ca et døgn efter at du ville være sælger. Jeg forstår det ikke helt.

Men hvis du gerne vil opfinde noget, så gå igang med at opfinde, tegn det, prøv at byg det, kom så langt som du overhovedet kan. Prøv dernæst at ringe til de virksomheder der kunne tænkes at kunne lave det (er det noget af metal så kontakt en kleinsmed, er det elektronik så kontakt et elektronik firma osv). Sig det som det er at du har denne opfindelse, og du gerne vil vide om de kan hjælpe med at producere den, eller om de i det mindste har nogle ideer.

Men se hvor langt du kan komme på egen hånd, det er erfaringerne du selv gør dig som får dig til at blive en god iværksætter, så prøv at se hvor meget du kan finde ud af selv, og prøv gerne at se om du kan finde nogen som kan være mentorer for dig. Det kan være en som allerede har lavet en virksomhed der laver noget der minder lidt om din ide.

Men som sagt: se hvor langt du selv kan komme med din ide, og kom så igen når du løber panden mod muren og ikke kan komme videre.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 11:25

Prøve FabLab, her kan du færdiggøre din ide og lave /printe evt. proto type ud. 

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 11:30
Tusind tak.
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:33

Afhænger af opfindelsen - men DTU bistår mange af den slags projekter.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)