Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovlige installationer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, undskyld hvis det er det forkerte forum at tage emnet op i.

Jeg står og har åbnet butik og vi har det problem at el installationerne rent faktisk er ulovlige, vi er ikke blevet informeret om det da vi flyttede ind men vores udlejer mener at da det er erhverv er det udlejet som beset og mener ikke han står for at få det i orden. Vi har forsøgt at tale med ham men hans reaktion var "Jeg kan sagtens lave det lovligt, jeg afbryder bare strømmen til butikken, så vælger i selv".

Kan det være rigtigt at det ikke er hans opgave? Jeg mener det er jo hans bygning ikke vores og ulovligt er vel ulovligt?

Håber i kan hjælpe mig lidt

- Dennis

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:23

Jeg ville ringe til kommunen og spørge, da de har en bygningsafdeling, som undersøger sådanne ting. 

mvh

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 03:29

Det er ejerens pligt at de er lovlige. Hvad siger din lokale installatør til det ?

Mvh.

Jesper

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:45

Jeg ville også ringe til kommunen ... hvis det er dit ansvar så kan du ligeså godt tage fat i problemet selv og undgå båden, hvis ikke det er dit ansvar tvinger du din udlejer til at gøre noget ved problemet.

Derudover ville jeg se at finde mig om efter nogen andre lokaler ... en sådan en idiot til udlejer som det viser sig jeres er skal man bare holde sig fra.

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 06:49

I stærkstrømsbekendtgørelsen står det sort på hvidt at det er ejeren/brugerens ansvar at elinstallationen lever op til gældende lovkrav og er forsvarlig og håndværksmæssigt korrekt udført. Så naturligvis er det udlejers ansvar at tingene er i orden så installationerne ikke er til fare for personale, kunder m.m

Jeg har tidligere arbejdet med lignende sager. Jeres løsning er at få lavet et eftersyn af en el installatør. Hvis problemerne vurderes kritisk skal han udarbejde en udførlig rapport med billeddokumentation som så sendes til udlejer med påkrav om at installationen ikke er lovlig. Reagerer han ikke på dette kan man gå skridtet videre til forsikringsselvskabet, sikkerhedsstyrelsen osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)