Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skaffer jeg sælger elller agent i udlandet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Vi mangler agenter eller provisionslønneðe freelance sælgere i Norge og Sverige, til salg af brugskunst. Men hvordan pokker kommer man i kontakt med disse?

Mvh
Michael
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 09:21

Du kunne jo sta

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 09:31

Du kunne jo starte med at undersøge hvilke grosister der findes indenfor brugskunst i Norge og Sverige, måske nogle af de firmer vil være agent. Alternativt få hjælp hos Eksportrådet under udenrigsministeriet, de er til for at hjælpe danske virksomheder ud på eksportmarkederne. en anden mulighed er at kontakte den danske ambassades handelsafdeling.

andre muligheder kunne være:

Fagblade  (annonce hvor du efterlyser en sælger)

Fagmesser

Ravn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:36

Hej Michael

Jeg går ud fra, at I vil forsøge at sælge brugskunst til butikkerne i Sverige og Norge, og ikke direkte til slutkunder?

I kan jo finde butikkerne I ønsker at komme i kontakt med på nettet, ringe til dem, og sprøge hvor de køber deres ting idag. Det vil de fleste som regel gerne oplyse. Derefter ringer I blot til grossistene og arbejder jer ind den vej.

Nu ved jeg ikke hvor mange ressourcer I har, men den bedste løsning ville klart være at indentificere de butikker I vil have som kunder, ringe og lave en aftale og selv rejse op og besøge dem. På den måde, kan I kan springe et fordyrende mellemled over. Men det er naturligvis en investering i tid og penge. Og er jeres ressourcer begrænsede, skal I nok overveje at fokusere på et enkelt marked af gangen. Mange knækker halsen, hvis de spreder aktiviterne for meget.

I skal være obs på, at der kan være told på jeres varer i Norge. Det kan I selv læse mere om på www.toll.no. Er I i tvivl, så skriv til det norske toldvæsen. De svarer inden for få dage.  

Mvh

Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)