Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af investorer ??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i forbindelse med et igangværende virksomhedskøb, blevet præsenteret for en samlet anskaffelsessum for aktiverne. I denne sum er inkluderet hhv. køb af selskab, overtagelse af kreditter og investorer.

Og så var det lige jeg tvivlede på hvad det egentlig vil sige/indebære at man overtager organisationens "investorer" - og hvilke fordele/ulemper der er ved en sådan handel.?

Jeg håber sgu der findes et par kloge hoveder........

Med venlig hilsen 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:26

Hej

Om det er en fordel eller en ulempe afhænger af hvor meget indflydelse de investorer har i selskabet. Tag et møde med disse investorer og se hvad det er for nogen... hvad er deres baggrund for at have investeret. Det hele afhænger af hvor meget magt disse investorer har over virksomheden strategiske beslutninger...

JH
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:04

Nu ved jeg ikke hvad det er for "investorer" og hvilken type forretning det er? Men et godt råd: Få din revisor eller alternativt bank til

at se på salgsprospektet og sige god for det. Investorer er mange ting og er der tale om investorer med kun økonomisk interesse i din
virksomhed (så vil jeg tilråde bankfinancering hvis muligt) eller er det investorer der kommer med "kloge" penge etc. etc?
Det vil ihvertfald være klogt at få salgsprospektet kulegravet af profesionelle folk.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)