Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salg af industri produkt, udelukkende eksport B2B markedet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg håber følgende indlæg er placeret i det 'rigtige' forum.

Dette bliver en meget generel ordlyd, men vi er åbne overfor alle mulige brugbare inputs, i forhold til følgende situation:

Vi leverer et industriprodukt til kedelbrugere, hvoraf de mest interessante kunder typisk befinder til i udviklingslande. Der er også her vores salg har været indtil videre. Vi ved af erfaring, at når først vi får etableret kontakten med en potentiel køber/distributør/partner, så har de ofte ikke kendskab til vores teknologi og finder det meget interessant efter den indledende dialog.

Vi har i vores segmentering udvalgt en lang række virksomheder i udviklingslande. Dem prøver vi så at etablere kontakt med, hvilket mildest talt ikke går særlig godt. Indtil videre har vi hovedsageligt forsøgt diverse e-mail metoder, kontakt via linkedin, twitter og telefonisk kontakt.

Min fornemmelse er at de fleste per automatik siger "ingen interesse", eller bare ikke gider snakke med os.

Er der nogen der har nogle brugbare inputs, i forhold til, som dansk virksomhed, at etablere kontakt til potentielle industrielle kunder i udviklingslande? 

Vi snakker en prissætning på 400.000-1.000.000 million DKK.

Håber på brugbare inputs

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35

fossy_dk:
Vi snakker en prissætning på 400.000-1.000.000 million DKK

går ud fra der skulle stå 400.000 til 1 mio

Selv der taler vi et meget stort beløb for mange i u-lande. Jeg ved intet om kedelteknologi, forestiller mig det må være noget der skal eftermonteres, eller er det hele kedlen i sælger?

Jeg tror jeres problem er at ramme de virkeligt potentielle købere - udvælge dem. Jeg ville TRO at meget af den kedelteknologi der udvikles, sker i I-landene, og at I måske har i alle fald tre andre muligheder, ud over den i bruger:

1 Kontakte kedelproducenter i I-lande med jeres teknologi, og få den udbredt via nogen der i forvejen har hul igennem til B2B købere i u-landene i segmentet

2 Benytte ambassadernes handelsafdelinger som bølgebrydere og til at spotte de potentielle brugere i u-landene, og tage disse handelsafdelinger med på råd i forhold til præsentationen for potentielle kunder

3 Finde lokale agenter inden for branchen - nogle i kan præsentere jeres koncept for. Besøge disse efter at ha checket dem ud via tlf, email og igen - den lokale ambassades handelsafdeling, og lade disse agenter fungere via 10% (e.l.) provision i markedsføring og slag lokalt af jeres produkt. En agent kan formentlig dække flere nabolande i visse områder - men ofte ser man mest positivt på en landsmand.

god vind med det

vh

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 13:30

Jeg tænker industrimesser indenfor jeres fag, var en mulighed for at kunne præsentere jeres produkter og stå face 2 face overfor potentielle kunder.

Jeg ved ikke om i tidligere har prøvet det, og jeg kender heller ikke success raten på sådanne messer, det var bare en strøtanke :-)

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:47

Jeg er størstedelen af tiden bosat i ukraine i kiev, som nærmest må betegnes som et udland. Skulle jeg sælge jeres produkter, så ville jeg finde en lokal agent, som har de rette kontakter og forbindelser til fabrikker osv.  Jeg sælger tøj hernede, hvilket hovedsaglig er b2c

Skal man handle i ukraine, så skal man gøre flg. klar:

1. Alt handler om forbindelser og det offentlig højtstående embedsmand får højst 5000kr. om måneden, så de forventer beskikkelse ! 

2. Sørg for at få pengene kontant inden levering.  

Desuden lære deres lokale skikke osv. Hvad er navnet på kedelproducenten ? 

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 09:22

Tak for dine inputs. Som du ganske rigtigt er inde på, så er vores problem at ramme de potentielle købere. Vi kan sagtens lokalisere dem ud fra vores segmentering, men når simpelthen ikke ind til dem:

1 Kontakte kedelproducenter i I-lande med jeres teknologi, og få den udbredt via nogen der i forvejen har hul igennem til B2B købere i u-landene i segmentet

Det er en god pointe, vi har også prøvet os lidt frem, måske ikke helhjertet. Tror vi tager den op igen med en skarpere fokus.

Cookie:
2 Benytte ambassadernes handelsafdelinger som bølgebrydere og til at spotte de potentielle brugere i u-landene, og tage disse handelsafdelinger med på råd i forhold til præsentationen for potentielle kunder

Vi har været lidt omkring dette, dog gennem en konsulent. Har desværre været en meget negativ oplevelse indtil videre. Men værd at overveje igen.

Cookie:
3 Finde lokale agenter inden for branchen - nogle i kan præsentere jeres koncept for. Besøge disse efter at ha checket dem ud via tlf, email og igen - den lokale ambassades handelsafdeling, og lade disse agenter fungere via 10% (e.l.) provision i markedsføring og slag lokalt af jeres produkt. En agent kan formentlig dække flere nabolande i visse områder - men ofte ser man mest positivt på en landsmand.

Vi har distributører i nogle lande, men blandet succes indtil videre. Vi vil meget gerne 'nå ind' til nye potentielle distributører, har du nogle god råd hertil? Udover at benytte ambassadens handelsafdeling

Vh 

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 09:24

Jeg troede jeg svarede på Cookie's indlæg, hvordan gør man det?

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 09:26

rentebasen:

Jeg tænker industrimesser indenfor jeres fag, var en mulighed for at kunne præsentere jeres produkter og stå face 2 face overfor potentielle kunder.

Jeg ved ikke om i tidligere har prøvet det, og jeg kender heller ikke success raten på sådanne messer, det var bare en strøtanke :-)

Hej Rentebasen,

Vi har tidligere deltaget på messer, men vurderede udbyttet var for lavt ifht. omkostningerne. Men det er jo nærliggende at overveje om vi har deltaget på de rigtige messer, den tager vi lige op igen.

Vh.

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 09:34

jkristensen76:

Jeg er størstedelen af tiden bosat i ukraine i kiev, som nærmest må betegnes som et udland. Skulle jeg sælge jeres produkter, så ville jeg finde en lokal agent, som har de rette kontakter og forbindelser til fabrikker osv.  Jeg sælger tøj hernede, hvilket hovedsaglig er b2c. 

Skal man handle i ukraine, så skal man gøre flg. klar:

1. Alt handler om forbindelser og det offentlig højtstående embedsmand får højst 5000kr. om måneden, så de forventer beskikkelse ! 

2. Sørg for at få pengene kontant inden levering.  

Desuden lære deres lokale skikke osv. Hvad er navnet på kedelproducenten ? 

Hej Jkristensen76

Du har en god pointe omkring embedsmand. Jeg er slet ikke i tvivl om at bestikkelse er et centralt element i de lande vi ønsker at leverer til. Hvordan vi skal forholde os til det, aner jeg simpelthen ikke og ligger mig temmelig fjernt.

Nogle gode idéer?

Vores teknologi kan implementeres på enhver kedel, ikke en bestemt producent.

Mvh.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 10:20

Jeg har et forslag.

Det er lidt tyndt og mærkeligt, det må du vurdere.

Jeg har været ansat i salgsafdelingen hos FLSmidth.

De rejsende salgs ingeniører hos FLSmidth har enormt mange kontakter til industri i alle mulige lande.

Jeg har siddet og ordnet deres visitkort samlinger, og de har fat i alle der betyder noget i alle lande. ALLE!

Og de plejer dem.

Så hvis du kan få sådan en salgs ingeniør til at hjælpe dig, så åbnes mange ting.

Og du er jo ikke konkurrent.

Måden at gøre det på er følgende:

Ring til FLShovednummer, du får receptionen. Fortæl at du har brug for FLSmidths hjælp. Du skal ikke forsøge at sælge noget! Du har brug for hjælp, fordi du ved at de har mange kontakter. Det kan de forstå. De vil lytte. og de vil gerne hjælpe.

Så sig at du er blevet anbefalet at prøve at få en ingeniør fra salgsafdelingen i tale, med henblik på råd og vejledning, og du vil forfærdeligt gerne tale med en salgsingeniør, der har 10 minutter til at give dig et par gode råd. De 10 min er vigtigt.

Så bliver du enten stillet om til en sekretær i salgsafdelingen, eller til en bestemt person, som receptionen, tror kan hjælpe dig.

Så har du chancen. Fortæl at du gerne vil have kontakter i fremmede lande, nævn kort din vare, så han kan se du ikke er konkurrent. Men begynd ikke at markedsføre den. Bed om hjælp.

Folkene i FlSmidth har en utrolig høj moral, de er velvillige, deres globale netværk er uforligneligt, og de falder ikke for løs slagssnak. Jeg har siddet der, ved telefonen, og vi cuttede alle platugler af på 10 sekunder.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:38

hej

Hvad er det bestemt jeres teknologi gør ved kedlerne ? Bruger de mindre energi til opvarmning eller hvad laver de ??

Jeg ved ikke hvordan man vil skulle gøre I de andre lande, men her ville jeg kunne hjælpe dig med nogle folk, som er til at stole på. Man skal ikke som alm. dansker gå herned og prøve på beskikkelse, da det går helt galt så. Desuden er det hammer ulovlig og hold dig langt væk fra dette. Mit råd er: 

Min en kontakt, som foreslår salget og du betaler et konsulentbidrag for dette. Hvad han eller gør er ikke dit problem- det er sådan de store firmaer gør -  de ved godt hvad der sker, men lukker øjnene, da de handler med en, som gør det beskidte arbejde. 

Uden "smørelse" sker der ingenting. 

Jeg har en lokal, som jeg har kendt i mange år og som jeg mødte privat for mange år siden. Jeg mødte ham, mens han læste økonomi på universitet. Han hjælper mig med disse ting og andre. Han er dygtig og han har forbindelser, da han mor er landsdommer i landet og hans bror er en fremtrædende advokat

Jeg kan måske godt formidle nogle emner til dig, som kan hjælpe dig, men en typisk sælger hernede koster 10 000 rph ( 1 rph=0,7 kr) om måneden + en provision på 5 % af salget.

Kommer I selv og installere tingene ? 

Hernede har man et system med private enterprise, hvor man betaler en skat på 800 rph i måneden. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)