Hej alle sammen, Jeg håber følgende indlæg er placeret i det 'rigtige' forum. Dette bliver en meget generel ordlyd, men vi er åbne overfor alle mulige brugbare inputs, i forhold til følgende situation: Vi leverer et industriprodukt til kedelbrugere, hvoraf de mest interessante kunder typisk befinder til i udviklingslande. Der er også her vores salg har været indtil videre. Vi ved af erfaring, at når først vi får etableret kontakten med en potentiel køber/distributør/partner, så har de ofte ikke kendskab til vores teknologi og finder det meget interessant efter den indledende dialog. Vi har i vores segmentering udvalgt en lang række virksomheder i udviklingslande. Dem prøver vi så at etablere kontakt med, hvilket mildest talt ikke går særlig godt. Indtil videre har vi hovedsageligt forsøgt diverse e-mail metoder, kontakt via linkedin, twitter og telefonisk kontakt. Min fornemmelse er at de fleste per automatik siger "ingen interesse", eller bare ikke gider snakke med os. Er der nogen der har nogle brugbare inputs, i forhold til, som dansk virksomhed, at etablere kontakt til potentielle industrielle kunder i udviklingslande? Vi snakker en prissætning på 400.000-1.000.000 million DKK. Håber på brugbare inputs
|
fossy_dk:Vi snakker en prissætning på 400.000-1.000.000 million DKK
går ud fra der skulle stå 400.000 til 1 mio
Selv der taler vi et meget stort beløb for mange i u-lande. Jeg ved intet om kedelteknologi, forestiller mig det må være noget der skal eftermonteres, eller er det hele kedlen i sælger?
Jeg tror jeres problem er at ramme de virkeligt potentielle købere - udvælge dem. Jeg ville TRO at meget af den kedelteknologi der udvikles, sker i I-landene, og at I måske har i alle fald tre andre muligheder, ud over den i bruger:
1 Kontakte kedelproducenter i I-lande med jeres teknologi, og få den udbredt via nogen der i forvejen har hul igennem til B2B købere i u-landene i segmentet
2 Benytte ambassadernes handelsafdelinger som bølgebrydere og til at spotte de potentielle brugere i u-landene, og tage disse handelsafdelinger med på råd i forhold til præsentationen for potentielle kunder
3 Finde lokale agenter inden for branchen - nogle i kan præsentere jeres koncept for. Besøge disse efter at ha checket dem ud via tlf, email og igen - den lokale ambassades handelsafdeling, og lade disse agenter fungere via 10% (e.l.) provision i markedsføring og slag lokalt af jeres produkt. En agent kan formentlig dække flere nabolande i visse områder - men ofte ser man mest positivt på en landsmand.
god vind med det
vh