Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode magasiner

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen :-)

Er der nogle som kan anbefale nogle gode magasiner? Det afhænger selvfølgelig af hvad man er interesseret i, men generelt "emner som også kan finde på Amino".

Selv abonnerer jeg på Wired, men jeg synes det er lidt for bredt, da jeg ikke finder alle emner lige interessante.

Det virker til at der er en del spændende magasiner her: http://www.magazines.com/magazines/business-finance-magazines,default,sc.html - Jeg overvejer blandt andet at prøve 'Entrepreneur', 'Inc.' og/eller 'Fast Company'.

Er der nogle herinde, som har prøvet at læse nogle af disse magasiner?

Jeg ved også godt at der findes det danske blad 'Iværksætteren', men generelt er jeg lidt skeptisk overfor dansk stof (kan sagtens være jeg tager fejl).

Her til sidst må jeg også lige tilføje, at jeg generelt er meget skeptisk overfor magasiner som helhed, men jeg synes også det er fedt at blive inspirereret på en dejlig let og overskuelig måde. 

Jeg tænker umiddelbart at en hel del, især amerikanske, magasiner er en stor samling pladder af meget tyndt indhold og dette vil jeg selvfølgelig gerne undgå at abbonnere på.

Så hvad siger du, har du erfaringer med nogle gode magasiner?

/TAK

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:55

Hej Christian

Kan anbefale dig www.startopmagasinet.dk

Danmarks førende online iværksættermagasin.

Det skiller sig ud fra mængden ved at her bliver der fortalt om start ups direkte fra de etablerede erhvervsdrivende.
De fortæller her om hvordan de er startet op, har fundet finansiering, hvilke udfordringer de har haft og kommer med gode råd så andre kan tage ved lære og komme endnu bedre fra start. Man kan kalde det en form for vidensdeling.
Der er hele tiden inspiration og gode fif at finde i magasinet. Derfor er det egnet både til den kommende iværksætter og den etablerede.

Magasinet er GRATIS! og udkommer 6 gange pr. år.

God fornøjelse

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 12. May 13
Skrevet kl. 09:05

Hej Ronni

Mange tak for svar, dette magasin kendte jeg ikke - Det vil jeg uden tvivl kigge nærmere på, det ser bestemt interessant ud :-)

Og at det så er gratis, det gør jo heller ikke noget.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:09

Hej Christian

Nej GRATIS er altid godt.

Spred budskabet i din omgangskreds og på dine sociale medier. Måske du kan hjælpe andre godt fra start.

Næste udgave udkommer imorgen tidlig ;-)

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 12. May 13
Skrevet kl. 09:22

Jeg vil sprede budskabet, hvis jeg vurderer at indholdet er godt ;-)

Til andre som måtte læse tråden, så er jeg stadig interesseret i feedback på magasinerne: 'Entrepreneur', 'Inc.' og/eller 'Fast Company'.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:05

Hej Christian

Til de mere kreative iværksætter vil jeg anbefale "MONITOR" og "FRAME"

Det er reelt grafisk design og ikke bare et mode-foto af en vandrende-pind-tynd model hvor man næsten kan se brysterne + en overskrift der siger; "Vi er vildt provokerende og anderledes."

// Brokop

http://brokop.com/

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:08

Jeg har ikke erfaring med netop de to magasiner, men jeg synes gennerelt at de amerikanske magasiner har en tendens til kun at skrive om de virkeligt store iværksætter successer, hvorfor det kan være lidt svært at forholde sig til som dansker. Hvor mange danske iværksættere sidder lige med en virksomhed med over 100 ansatte?

Det er selvfølgeligt godt nok at læse om folk med så stor succes, men tit bliver det mere forretningsminded end egentligt iværksætterminded, og så synes jeg ikke længere det er så spændende at læse når det nu er inputs som iværksætteri jeg er på jagt efter.

Hvis du gerne vil teste de omtalte magaziner, så burde de være at finde på de store biblioteker (hvis jeg ikke tager meget fejl), eller kan måske bestilles hjem. Så kan du gratis se om det er noget for dig, inden du binder dig til en abonnement. Og ellers kan man jo købe et enkelt nummer i de kiosker som har et har et bredt udvalg af magaziner (her i odense er det blandt andet dsb kiosken i banegårdscentret).

Tilmeldt 12. May 13
Skrevet kl. 10:17

Tak for svar, det er helt sikkert en god idé med at teste magasinerne - Så får man en 100% selvstændig mening til indholdet.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:41

Kom i tanke om at jeg for nogle år siden læste et magasin der hed Market. Det var på dansk, og hver udgivelse havde et fokus hvilket gjorde nogle af dem super relevante og spændende, og andre mindre relevante. Der var blandt andet udgivelser om offline salg og handel, om fremtidens markedsføring med mere. Det udkommer vist endnu, og kan være værd at tjekke ud. Men som sagt så er det værd at tjekke temaet ud inden du investere i bladet.

Og det er måske mindre et iværksætterblad, og mere et blad som sigter mod at gøre dig klogere på trends og muligheder, men alligevel god læsning for iværksætteren som gerne vil holde sig opdateret på nye muligheder og teknologier.

Tilmeldt 12. May 13
Skrevet kl. 10:46

Hej Ronni

Det er nogle rigtig gode magasiner. Er det ikke muligt at downloade dem? Fx som PDF, så jeg kan få dem ned på min tablet og læse offline her i det gode vejr :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)