Jeg ville lave det så nogenlunde således. men her fylder det for meget i forholdet til det ønskede minimum. Jeg skulle ned omkring jpg kompression 8 eller 9 for at få det småt nok, og det var jeg ikke glad ved. Hvis det skal gøres, skal der tages oplysninger ud af den store størrelse. Udgangspunktet her var 4 mpix, og der var en del artefacter, så det er nødvendig at skære billedet ned.
Udbrændt?. Jae, baggrunden er i altfald. Og skærm og hånd er lysnet.
Håndens venstre del ser unaturlig ud, og der er skruet for langt ned på kvaliteten da pixelsne er for tydelige ved de skrå streger, kig toppen på telefonen, den helt hvide baggrund gør det heller ikke bedre. Det er også tydeligt på Jan Deleurans billed, men det er dog bedre, og mindre mærkbart.
Jeg ville klippe baggrunden ud, give det en baggrundsfarve, og gemme det så billedet stadigvæk så pænt ud, og så leve med den måske lidt høje størrelse.
Udbrændt?. Jae, baggrunden er i altfald. Og skærm og hånd er lysnet.
Ja - teksten er slet ikke mulig at læse.
Jeg har på min version valgt at køre Smart-sharpen og Unsharp mask, men skulle faktisk have ladet helt være, da det gav en smule "halo" omkring teksten, som gør den mindre tydelig. Teksten stod bedre, inden skarpheds-filtre...
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Pixelhakkene er fremkommer ikke pga kompression, men pga billedets størrelse i sig selv og fordi jeg har vredet perspektivet.
Det må være din udskæring eller kompressionen der gør forskellen, for det sker altså ikke når jeg cropper det gennem min billedserver (samme opløsning som dit billed):