Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor fylder mine billeder så meget på mit website? (photoshop)

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg bruger muligheden i Photoshop at gemme til web så fylder mine billeder (altså MB) meget i forhold til billeder på mine kollegaers sider.

Jeg bruger godt nok store billeder i indledningen (750 x 420), men hvis jeg gemmer dem under 60% i kvalitet bliver de for dårlige...så mit spørgsmål er om der findes en mulighed (jeg bruger photoshop elements 2 og photoshop elements 9) hvorved man kan strippe noget vægt af billederne?

Eksempel:

Her har jeg gemt billedet i 70% til web og som i kan se er det endda lidt utydeligt, men det vejer alligevel 100 KB og ville veje det dobbelte hvis jeg det skulle være i god kvalitet. Se eksemplet her.

Hvis vi så hopper over til nogle udenlandske brødre (ved godt at deres billeder til indledning er lidt mindre), så er de stadig i bedre kvalitet og fylder kun omkring de 50 til 60 KB.

Er det bare sådan det er, eller er der en måde hvorved jeg kan komprimere mine billeder?

Tak på forhånd for hjælpen...

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan Google billede komprimering software, dog pas på da nogen sætter deres eget link på billedet.

Hvis man kigger på dit billede og jeg går ud fra det er billedet af mobilen, der kan man se i koden at du skalere det til 621px × 348px, så du kan starte med at ændre det til det i stedet for at skalere det i koden.

Glem det, siden den skrumpede billedet ved direkte link til billedet.

Har du overvejet at fjerne væggen på billedet og sætte en mere simpel baggrund på?
Du kan få den ned på 45 - 50 KB ved at fjerne baggrunden og sætte farve ind.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 17:35

Prøv at køre dem gennem ImageOptim, på dem som du har på din side kan jeg kun fjerne 5-6% fra. Det er desværre kun en OSX apphttp://imageoptim.com/ 

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 17:57

Der er flere ting i det her.

Billeder på 750x 420 pixels fylder ikke lige meget, de kan komprimeres, eller exif kan fjernes (save to web). Det ved du.

Men det handler nok så meget om indholdet af billedet, i dette tilfælde baggrunden, der skal defineres rigtigt mange data i tapetet, og det koster mb.

Det kan du gøre noget ved:

1... retoucher eksisterende billede så baggrunden forsvinder.

2... optag nyt billede, på hvid baggrund og med mere lys på hånden. så du undgår den mørke skygge.

3... vær sikker på at dit billede passer til visnings størrelsen.

Jeg vil ikke anbefale at du bruger anden billedoptimerings software end photoshop, selv om jeg ikke kender de nævnte eksempler, så har jeg dog set mange applikationer, der ikke kan håndtere især op og nedscalering.

Hvis du sender billedet, helst originalen, til mig, så skal jeg ganske gratis lave det til, så det står så godt som det kan i 750 pix, bredde.

I så fald send til jens@stolt.dk

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 18:44

Og du kan resize billedet til 72 dpi i stedet for 96 og fasholde målene. Det vil give 15% på dette billede.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:45

Her er et eksempel. Dit billede er downloadet, baggrunden er blurret vildt meget for at fjerne detaljer.
mobil og hånd er kopieret op i et lag for sig selv, og der er lavet skygge-effekt på det lag.

Herefter er billedet eksporteret med kvalitet sat til ca. 50% hvorved billedet fylder ca. 45kb.

Det er gået stærkt - et par minutter - så der kan naturligvis laves bedre fritlægning osv.
men det er blot for at vise ændringer i fht. ensfarvet baggrund og billedestr. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:49

Hej Høy

Det har at gøre med billedbehandling, det jeg kalder en simpel billedbehandling, så kan du få dit billede ned på ca. 50 kb. mere skal der ikke til.

Du er velkommen til at sende original billedet til mig, så kan jeg lige lave en opskrift til dig, som passer til dine billeder. 

tja (at) juul-s dk 

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:17

Tusind tusind tak for jeres gode svar, jeg har prøvet at fjerne bagrunden på op til efterhånden en god del billeder (det ser mere proff ud at mobilen "hænger" i luften), men der er et eller andet jeg bare ikke kan fatte åbenbart.

Det vil sige at man kan lave ppi mindre på billedet og fjerne baggrunden?

Jeg vil meget tage imod muligheden for at få lavet en guide til hvordan, det ville jeg sætte stor pris på.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 20:22

joe, men det er jo sådan ser forretningshemmeligheder, så det er man måske ikke lige så vild med at få skrevet ud på hele nettet.

Skal du have et skype kursus? Du kan få det gratis, hvis jeg kan bruge dig til reference?

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:49

Hej Høy

Send mig billedet som rå, så laver jeg en video tutorial til dig, som er simpel og tror faktisk ikke du behøver at fritlægge, for at få det til at se godt ud også.

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)