Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport af (andre firmaers) danske varer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går og pønser på en ide omkring eksport af dansk tøj. Jeg har gode kontakter på et ikke-EU-marked hvor danske tøjfirmaer ikke er repræsenteret endnu, og hvor kunderne ser ud til at være villige til at betale noget der ligner danske priser. Markedet er generelt præget af politisk ustabilitet, hvilket nok er en af grundene til at DK-varer ikke er repræsenteret. Jeg forestiller mig at et mindre fleksibelt firma (mit) vil være istand til at agere i markedet.

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg tænker måske nemmest kan opklares ved at spørge her...

1. Er det sandsynligt at større danske firmaer vil overlade eksport til andre firmaer? Jeg forestiller mig at der er visse fordele ved at handle med større firmaer. Og er det sandsynligt at et tøjfirma ser så positivt på at få åbnet et nyt marked at man ligefrem kan få støtte i opstartsfasen i form af længere kreditter, mere fleksible leverancer eller know-how osv. ?

2. Hvordan er fortjenesten på tøj i DK? Er indkøbsprisen eks. cirka det halve af vejl. salgspris i DK? Vil indkøbspris til eksport være lavere (før moms fratrækkes) end indkøbspris til salg i DK?

3. Generelle erfaringer omkring samarbejder med danske tøjfirmaer modtages meget gerne. Det ser jo ud til at det er en branche med krudt i, hvorfor jeg formoder at det burde være muligt at opstøve nogle kontakter som kan se potentialet i min ide, eller er jeg lidt for naiv?

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

1 - Man kan aldrig vide om et større dansk firma siger ok til at komme ind på nye markeder, ustabile markeder, hvis alt ansvaret ligger hos dig. Du skal nok ikke regne med længere kreditter, i sær ikke til ustabile markeder.

2 - Fortjenester på tøj afhænger hvad det er for mærker/brands/prisleje, jeg har set fortjenester helt op til 300%

3 - Tøjbranchen er der godt gang i lige nu med øget eksport, naturligvis kan man altid forsøge, men jeg vil tro det bliver rigtig svært, men, kontakt da dem du har mulighed og få en dialog med dem, før ved du jo ikke hvilke muligheder du står med 

Hilsen, Claus Ovesen
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)