Lidt viden du kan bruge uanset email marketing udbyder. Har din udbyder ikke funktionen, skal du naturligvis skifte til os :), nej du kan selv indsætte det som første TEXT linie og en hidden første linie i HTML.
Opnå en bedre åbningsrate på dine mails med ny funktion - vi kalder det Preheader
Det er vores mission, at hjælpe din virksomhed til mere effektiv marketing. Vores seneste skud på stammen er Preheader, der virker med alle tænkelige mailklienter
Hvordan bruger jeg Preheader funktionen
På trin 1 i MailPlatform Builder finder du Preheader input linien. En iPhone 5 har knap 40 karakterer i mailoversigten på den vertikale (høje) led. Derfor anbefaler vi at holde call-to-action linien lige under de 40 karakterer.
Preheader er som navnet antyder en linie før selve headeren - altså starten af mailen. En typisk mailklient prøver at læse starten af mailen og præsentere den i oversigten.
Gmail / Google Apps / Hotmail / Outlook og Apple Mail præsenterer alle den første linie af HTML beskeden. iPhone og Android viser første linie af TEXT versionen. Derfor sørger vi med MailPlatform Builder automatisk for at bygge en optimal TEXT version. Det er der flere årsager til. På fagsprog hedder kombinationen af HTML og TEXT for en MIME komponeret mail. Det har afgørende anti-SPAM betydning at denne sammenhæng er lavet korrekt - derfor gør vi det automatisk.
Og det har været en stor udfordring at løse funktionen, så den virker med mailklienter der henholdsvis læser HTML- og TEXT versionen af mailen. en iPhone læser f.eks. TEXT versionen i mail oversigten, mens den læser HTML versionen når du åbner mailen.
Anbefalinger til en god Preheader
Mange mailklienter viser en blanding af emnelinien og Preheader. Derfor skal du ikke blot gentage emnet i Preheader linien. Betragt Preheader som en god indledning, hvor emnet fortæller bredt om mailen eller har en hårdere call-to-action.
Internationale studier viser, at Preheader brugt korrekt kan øge performance ganske betragteligt. Der findes mange forskellige tal, hvorfor vi ikke vil gengive nogle undersøgelser frem for andre. Men forvent ca 15-25% bedre performance. Altså en bedre performance procent i forhold til jeres nuværende procenter.