Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra engelsk selskab til dansk...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit produkt går på markedet i august, så den danske IVS selskabsform kommer desværre et halvt år for sent for mig. Har hus og familie, så kan ikke løbe selv den mindste risiko for tab, så personlig hæftelse er ikke en option. Da vi købte hus i 2007 kan jeg ikke lige sådan gå til banken og bede om et lån på 80.000 kr. og familien har heller ikke mulighed for  at hjælpe med 80.000 kr. til Aps start..., så jeg tænker alvorligt på et engelsk Ltd med filial i DK..., f.eks som beskrevet her på siden. http://www.ukincorp.co.uk/ Har nogen erfaring med dette? 

Jeg kunne dog ikke på sigt tænke mig at have et firma i udlandet, hvor det er sværere at holde sig ajour med love, regler osv., så hvis vi forestiller os at jeg har 80.000 kr. i firmaet engang i foråret 2014, og vil flytte "firmaet" til DK, ved nogen hvordan dette vil kunne foregå?? Jeg tænker på at da jeg er i den kreative branche, og hvis firmaet får succes, så vil skat måske værdisætte firmaet højere end indtjeningen - idet det første firma (Ltd) jo "ejer" ideen/hele ideudviklingen som jo er skabt i firmaets første levetid..., så kan man så blot overdrage den til andet firma uden det helt store bøvl, hvis den senere viser sig at skabe stor indtægt?

Og hvad med de engelske skattemyndigheder. Har indtryk af at danske SKAT er svære nok at arbejde med, - så kan forestille mig at hvis man også skal forholde sig til engelske skattemyndigheder så bliver liv for alvor besværligt.

Alternativt har jeg tænkt på SMBA, men helt ærligt virker det heller ikke som en ideel mulighed..., der skal jo også indgå en partner, som selvfølgelig kunne være et familiemedlem - men det skal godkendes osv og skal gå gennem advokatfirma for at få en holdbar model. 

bum bum, gid regeringen havde fået fingeren ud og åbnet op for IVS straks. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spiludvikler_70:
jeg tænker alvorligt på et engelsk Ltd med filial i DK

Først og fremmest har jeg både læst og forstået hvad du gerne vil opnå. Alligevel vil jeg anbefale dig at overveje hvor stor en risiko du reelt løber i forhold til dit spil. Det kan være en meget bekostelig forsikring at starte et udenlandsk selskab med tilhørende filial.

Hvis du opretter et engelsk ltd skal du have en engelsk bankkonto af hensyn til eventuel afregning af engelsk moms og skatter. At oprette konti er efterhånden strammet op således at de enkelte banker kræver personligt fremmøde for at leve op til terror- og hvidvaskningslovgivning. Dertil kommer udgifter til at udfylde diverse opgørelser til myndigheder i England, at skulle lave to regnskaber og ikke mindst to skatteregnskaber.

Afhængig af hvem du får til at hjælpe dig er mit bud at udgifterne hurtigt kan ende omkring de 10.000 kr. første år.

Hvis du så senere vil have det over i et ApS eller IVS skal der ske en værdiansættelse af dit spil, således at det handles på markedsvilkår. Her ville det også være mere enkelt hvis du ikke havde en struktur med et ltd. Dit spil kan ikke indskydes i et IVS. Det kan kun stiftes med kontanter. Du kan derimod indskyde dit spil i et ApS, hvor kapitalkravet næste år nedsættes til 50.000 kr. Også her vil det andet lige være en mere enkel tilværelse for dig, hvis du startede ud i et personligt selskab. Hvis værdien bliver vurderet til 50000 kr. eller mere kan du omdanne dit personlige firma direkte til et aps.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47205
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06

Helt enig med Henrik - tænk godt igennem om du rent faktisk behøver løbe en stor risiko i din virksomhed, eller om den fint kan leve ½ år som personlig virksomhed. 

Du skal ikke bilde dig ind, at du med 1 kr selskaber hverken her eller der, er totalt fri for personlig risiko. Du skal forvente at alt hvad der hedder banklån kun vil ske mod personlig sikkerhed, og du risikerer også at visse leverandører stiller samme krav (sker allerede idag mod visse butikker der drives som ApS - personlig sikkerhed eller forudbetaling osv) - sikkerhed overfor betalingsløsningsudbydere, kan blive helt samme krav.

Det er sikkerhed mod, at nogen, en kunde eller anden 3.part kunne kræve dig for en større erstatning som jeg tror skal være dit fokus, og har du en sådan egentlig seriøs risiko - eller kan du afdække den ved friskrivelse i dine betingelser? Det vil nok være langt lettere hvis du mener der er en sådan risiko.

Lån og alt den slags, skal du forvente bliver personlig risiko, lige meget hvilken løsning du vælger.

vh

Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:39
I forhold til at drive en tømmerforretning, så er der vel i denne branche en reel risiko, f.eks. indgår billeder, grafik, musik, og lyd, i produktet, leveret af profesionelle underleverandører, men 3. part vil i princippet kunne gøre krav hvis underleverandør ikke har styr på tingene.., - ikke særlig sandsynligt - men hvis der skulle vise sig at være lidt penge i skidtet. så kan man jo aldrig sikre sig mod tosser, og money diggers.
-jeg kan heldigvis udsætte beslutningen om virksomhedsform til det tidlige efterår... :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15

hej spiludvikler

en filial af et engelsk selskab er en enkel konstruktion - hvis du husker at filialbestyrer

hæfter personligt for skat/moms - 

I øvrigt er ændringerne i selskabsloven vedtaget

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)