Jeg sidder og læser lidt om krav til en kørebog herinde: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2061754&vId=206519&search=k%F8rebog* og læser følgende: Hvis skatteyderen ønsker, at et kørselsregnskab skal danne grundlag ved opgørelsen af fradrag i forbindelse med skatteansættelsen, skal der dagligt være ført en kørebog med angivelse af:
Betyder det at jeg for hver dag jeg har har benyttet min bil skal notere i kørebogen hvor jeg kører, altså også selvom jeg den pågældende dag ikke har benyttet bilen til erhvervsmæssig kørsel men måske blot været ude i bauhaus eller lignende? |
I yderste princip vel ja - men jeg har aldrig oplevet problem, hvis kørebogen viser
km stand 1/1
Dato for firmakørsel
Km stand ved start af den firmakørsel + km stand ved afslutning af den firmakørsel
afgangssted (ex hjemmmefra) og bestemmelsessted osv som pt 3 i skats du angav som kan dokumentere at det var ren firmakørsel
antal km firmakørsel den dag
sammenlægning af al firmakørsel til godtgørelse
og så km stand 31/12 - så man har samlet - og firma del
så er alt der ikke er vist jo privat som du også selv er inde på, og det har i alle fald for mig altid rakt - også når skat faktisk to gange på 30 år bad om at se kørebog
vh