Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerheden af køb på eBay ??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

har tænkt på at købe ting hos eBay men er ikke sikker på hvordan det funger, håbre i kan hjælpe.

Hvad hvis jeg fx køber en vare, ex et par sko, som visre sig at være falske når jeg får dem?

Hvad hvis sælger overhovedet ikke sender varen?

Og jeg går ud fra jeg ska sende pengene afsted først.

Tak på forhånd.................

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34

Ja du skal sende penge først - laver du direkte bankoverførsel kan de være i risiko, bruger du paypal vil du normalt kunne få pengene igen - men iøvrigt er der ikke mange svindlere på ebay hvis du vælger nogen der har mange handler - men JA alt kan ske

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er totalt forelsket i eBay - jeg har så sent som i eftermiddags købt elektronik der.

Jeg er (7-9-13) aldrig blevet fuppet. Man skal bare forholde sig til annoncernes tekst og sælgernes karakterer.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 19:53

Jeg handler udelukkende med Ebay / paypal. Jeg har ikke tiltro til private sider.

Der har ikke været nogen problemer med ebay. Jeg har ikke haft brug for deres køberbeskyttelse.

Jeg har ca haft 100 handler i området fra 50 kr til 4.000.

Man skal holde øje med shipping fee. Det kan godt blive stort ifht. varens pris.

Billige ting, under 300, køber jeg overalt på jorden.

Dyrere ting køber jeg i Tyskland, hellere end England. Jeg har tillid til tysk politi og englænderne har en tendens til at bo i Hong Kong, selvom de siger England.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:57

Jeg har en enkelt gang oplevet at sælger ikke sendte varen (til trods for at han havde haft masser af tilfredse kunder knækkede filmen lige pludseligt, og han holdt op med at afsende varer). Jeg skrev først til ham, siden til ebay/paypal, og i løbet af ret kort tid refunderede paypal hele beløbet.

Derfor handler jeg også lystigt videre på ebay.co.uk og ebay.de, kommer man udenfor europa skal du være opmærksom på at der kommer told og moms oven i dit køb såfremt det har en værdi over 80 kr, og det kan derfor hurtigt blive dyrt. Men indenfor eu er der penge at spare, og transporttiderne er udholdelige.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 20:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, jeg vil nævne... at det er dejlig at se, hvordan sælgere på ebay gør sig umage.

Jeg har flere gange fået små gaver i pakkerne.

Det er jeg ret ligeglad med, men det viser dog en interesse for kunden.

Men mit hjerte bliver rørt når jeg får en pakke fra Kina, med et rødt bånd om, helt klart håndlavet. Og en tekst:

"Please Mister (Name), we live far outside of town, We really hope you will not let the shipping times and rates influence the the credit you give our company, We try our best. -Man føler man har mennesker i den anden ende. Mennesker man gerne vil støtte.

Det er kinesere ,når de er bedst. Jeg vil langt hellere handle med kinesere end amerikanere. Amerikanerne, kan ikke engang måle noget, hvis det ikke er i tommer eller fod, og de kan slet ikke se udover deres egen næse i internationale sammenhænge.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)