Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra egen tøjbutik til eget tøjmærke - hvor starter jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg håber at i kan hjælpe mig!

Jeg har min egen modetøjforretning til piger med forskellige mærker, Minimum, Just Female osv.  

Da jeg føler det er på tide at sælge ud af mit eget tøjmærke vil jeg vildt gerne høre om hvad i har erfaret hvad der er det bedste at gøre fra start til slut?

Lige fra design, produktion, hvilket land osv.

Håber i vil hjælpe :)

Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 180
Fra  ADI Skrevet kl. 19:48

Hej.

Jeg har lige startet mit eget t-shirt mærke AllDeadInside, tjek det ud på www.alldeadinside.com. Det kan ikke betale sig at få lavet tøjet i danmark - det er for dyrt. Jeg får min shirts printet i tyskland (19% moms). Hvis du skal ha lavet store mængder af tøj ville det være i asien. 
Ang. designs, så kig rundt omkring nettet og find nogle designere du synes er gode og skriv til dem. Jeg har designere i USA, spanien, portugal osv der laver mine designs til ok penge.
Men bare spørg hvis der er noget du vil vide - så skal jeg se om jeg kan hjælpe med noget :-) 

Tilmeldt 2. Jul 13
Skrevet kl. 19:54

Ja okay. Jeg havde også i tankerne at det skulle være i Asien eller der omkring.
Ang. Designer. Hvordan fandt du frem til dine, jeg synes jeg søger og søger på en masse forskelligt uden at komme frem til noget?

Tak for svar!

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:04

Jeg vil starte med at finde ud af hvorfor det er du gerne vil have dit eget tøjmærke. Er det for at slippe af med butikken og så blive leverandør, er det tanken at du skal have begge ting på samme tid, eller hvad er ideen bag? At have sit eget tøjmærke er ikke lige til og kræver mod, held og hårdt arbejde... rigtigt hårdt arbejde. Hvad er det der interessere dig? Er det design? er det salg? er det produktion? Og overvej så også om du kan få disse lyster stillet på en anden måde hvor du slipper for de andre ting (er man en skidegod designer er man ikke nødvendigvis en stor sælger, eller omvendt).

Hvis du stadig har mod på det, hvad så med at kontakte designskolen i Kolding og hør om de har nogle studerende der kan hjælpe dig fra ide til produkt?

Du kan også selv sætte dig ned og begynde at tegne, også tage ud i nogle butikker og hør hvad de siger til dine designs, vil de købe dem (få gerne en aftale med det samme om at de vil købe x antal til julehandlen til den og den pris), og sæt det så i produktion.

Et lidt nemmere alternativ vil være at gå på opdagelse efter brands som endnu ikke er i DK også kontakte dem angående retten til at være distributør i Danmark. På den måde opbygger du erfaring med den del af modeverdenen, får et netværk og kan øge din omsætning.

Og inden du gør mere kan du evt rende på biblioteket og finde filmen om mærket Punk Royal (de har den i hvert fald på Odense centra bibliotek), her følger man hvordan det går fra et garage projekt til en kæmpe succes og til konkurs på 2-3 år. Det er skræmmende så hurtigt man kan tabe det hele på gulvet i den branche.

Tilmeldt 2. Jul 13
Skrevet kl. 20:11

Det er skam for at jeg vil sælge mit eget tøj i min forretning, og derved satse på at åbne flere butikker hvor mit tøj også er i blandt. Slet ikke for at skille sig af med min forretning - som skrevet er jeg sælger, ikke designer og derfor ville jeg høre om hjælp fra jer hvor jeg skulle starte.
Det jeg føler der mangler i de danske butikker, er præcis det jeg vil lave.

Jeg må prøve at kontakte designskolen o Kolding..

Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 180
Fra  ADI Skrevet kl. 20:26

Jeg har brugt den her lidt http://www.howtostartaclothingcompany.com

Men det kommer jo også an på hvad det er for noget tøj og stil. 

Jeg er selv startet i den lidt lette/billige ende med bare t-shirts og så vil jeg udvide efterhånden.

Men jeg har en side jeg bruger, hvor designere ligge deres designs op til salg www.Mintees.com men det er jo den stil JEG kører. Tænkte bare at der må være sider der gør det samme bare med den stil du søger... 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)