Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento plugin/extension til salg af musik pr. download?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo rigtig mange sider derude, hvor man kan købe musik i digital form og prøvelytte til de enkelte tracks.

Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde et eneste plugin til Magento der gør det, men måske bruger jeg bare de forkerte søgeord?

Er der nogen der har kendskab til en sådan udvidelse, eller blot kan give mig nogle ideer til søgeord i Google?

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 10:13

Altså når jeg går ind og vil oprette en ny vare, kan jeg vælge
"Produkttype" >> "Downloadprodukt"
Derinde kan jeg så uploade de filer som skal kunne downloades.

Så man kan sige, at funktionen må jo ligge der som standart.
Jeg er ikke den store tekniske nørd selv, men tænker at måske et Magento-firma kan fikse den, måske endda nemt?
Hvis du ikke finder et modul altså.. :-) 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25

GuruGuy:
Altså når jeg går ind og vil oprette en ny vare, kan jeg vælge
"Produkttype" >> "Downloadprodukt"
Derinde kan jeg så uploade de filer som skal kunne downloades.
Yes, har kigget på det og også set flere videoer om hvordan man opsætter et downloadprodukt, men det må kunne gøres betydeligt enklere og smartere, end at oprette hvert enkelt track og album manuelt.

Vi har ca. 350 CD'er vil vil sælge på den måde og med 10-20 tracks på hver, bliver det jo et astronomisk antal at oprette enkeltvist. Man skal kunne købe tracks enkeltvist og/eller hele CD'er i minimum to forskellige lydformater og der skal være en afspiller, så man kan høre en stump af hvert track.

Når der er SÅ mange sites der har dette, MÅ der findes noget mere eller mindre færdiglavet. Jeg håber sandelig ikke, at de hver især har betalt en programmør for at strikke det fra bunden af.

Eksempler:

http://www.dacapo-records.dk/da/recording-royal-recorder-concertos--music-from-the-court-of-king-frederik-iv.aspx

http://www.hyperion-records.co.uk/dc.asp?dc=D_CDA67926&vw=dc

http://www.theclassicalshop.net/Details.aspx?CatalogueNumber=CHAN%205115

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:46

Er det så ikke bare at oprette hvert track som et downloadeable product, og så lave albums som bundles.?

Med hensyn til din "astronomiske" udfordring, så kan det hele mere eller mindre automatiseres med lidt excel erfaring, samt magento import funktion :)

Der findes også "Mass Product" plugins.

Mvh.
Casper 

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 10:59

Nu er der jo ikke nogle af eksempler der bruger Magento - eller misforstår jeg?

Uanset hvad bliver du jo nød til at oprette produkterne manuelt. Og hvis du vil have en teaser (fx med en lille voiceover), så skal det jo klippes og trimmes. Det går uden tvivl hurtigst i et regneark.

Dernæst skal du gøre dig nogle overvejelser om i hvilke format og kvalitet både download og stream-teaser skal være i. Skal man kunne købe noget lossless, fx .wav, konvertere du selv det hele i hånden eller skal det foregå på serveren med ffmpeg eller lignende. Hvilken bitrate skal mp3 være til dine streams, eller vil du hellere bruge m3u for at spare båndbredde.

Du har så et produkt, med en pris og en virtuel download. Denne skal så hookes på din stream-teaser og ind på produktsiden og styles med en player, fx SoundManager2 eller lignende. Har for tagging har du tænkt dig at bruge, id3 eller lignende? Eller skal der slet ikke være noget.

Er der nogen grund til at det skal være Magento? Hvis ikke så kig på MyFlashStore eller alternativer. Der får du det hele i en pakke.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 11:02

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58

Casper Fischer:
Med hensyn til din "astronomiske" udfordring, så kan det hele mere eller mindre automatiseres med lidt excel erfaring, samt magento import funktion :)

Det lyder jo interessant. Hvis du kan eksemplificere det, vil jeg selv kunne regne resten ud. Problemet er, at jeg faktisk ikke er begyndt på Magento endnu, så det med import, hvilke tabeller og hvilke felter o.s.v., er sort for mig.
Peter:
Og hvis du vil have en teaser (fx med en lille voiceover), så skal det jo klippes og trimmes. Det går uden tvivl hurtigst i et regneark.

Øhhh, teaser ...? Hmmm, jeg er vist ved at blive for gammel til denne branche ;-)
Peter:
Dernæst skal du gøre dig nogle overvejelser om i hvilke format og kvalitet både download og stream-teaser skal være i.

Jeg har tænkt mig at opbevare lydfilerne i Amazons sky med 1 Tb diskplads, så ud over mp3/192 og Flac, kan jeg jo udvide med .ogg, Apple Lossless efter hvad der bliver efterspurgt.
Peter:
Har for tagging har du tænkt dig at bruge, id3 eller lignende? Eller skal der slet ikke være noget.

Jeg ripper med iTunes (Apple Lossless = .m4a) og tags downloades automatisk fra Gracenote. Jeg checker og retter dog før ripning. Hvilket format disse tags har, aner jeg ikke.
Peter:
Er der nogen grund til at det skal være Magento? Hvis ikke så kig på MyFlashStore eller alternativer. Der får du det hele i en pakke.

Fordi Magento er det jeg har besluttet mig for - så enkelt kan det udtrykkes. Jeg er flasket op med en god portion skepsis over for alt hvad der hedder noget med Flash, men selvfølgelig kigger jeg på dit link.
Peter:
Efter en hurtig søgning:
http://www.magentocommerce.com/magento-connect/html5-audio-sample-player-8477.html
Er det ikke sådan noget du skal bruge?

Njarrrh, det er det vel ikke ... kun? Det er en afspiller, men vel ikke mere end det? Linket dør og jeg får en time-out, så jeg er desværre udelukket fra at se live-demoen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)