Jeg oplever noget underligt når vores shop bliver indekseret på google.
Når jeg søger efter de sider som er indekseret altså søger: site:actionudstyr.dk
Er der mange af siderne der har Action Kamera til sidst i title tagget, uden at jeg selv har skrevet det, hvordan kan det være? jeg har været inde og lave unikke title tags til alle siderne, men næsten ingen (hvis der overhovedet er nogle) har jeg skrevet Action kamera til sidst?
Er der nogle kloge hoveder der ved hvordan det kan være?
Det er noget Google selv finder og indsætter. Husk det er Google der 100% bestemmer hvordan de vil præsentere dit site i søgeresultatet. Det eneste du kan gøre er at hjælpe dem med at udfylde gode fyldige sidetitler og metabeskrivelser.
Dit brandnavn bør jo ikke være en skidt ting at få på, men hvis du vil undgå det, så prøv at lav nogle længere sidetitler på en 60-70 tegn.
Ahh - jeg ser nu at Action Kamera slet ikke er dit brandnavn. Jeg oplever at Google snupper brandnavnet fra forside titlen, hvilket nok også er tilfældet her hvor titlen er: "Action Kamera - Stort udvalg, hurtig levering og de bedste priser!"
Tag og brug dit brandnavn i forsidetitlen og se om ikke det hjælper.
Google går efter så relevante tekster som muligt. Når du f.eks. skriver: "GoPro HD Hero 3 silver Edition - Sikker betaling og fri fragt" så er det ret tydeligt for google at det sidste afsnit " - Sikker betaling og fri fragt" er en "reklametekst", den erstatter de så med noget de mener er mere relevant, som f.eks. dit brandnavn. Jeg vil foreslå at du istedet skriver teksten a'la: "Fra fragt på GoPro HD Hero 3 silver Edition hos Action Udstyr"
Og som Lars skriver, så sørg for at udnyt de 60-70 tegn, så du ikke giver plads til at google kan tilføje hvad de nu lyster.
Og så skal det iøvrigt siges at du IKKE kan regne med at bare fordi den test viser at placering som ord nr. 3 er bedst, så er det evigt gældende. Det varierer formodentligt rigtigt meget fra søgeord til søgeord og det er sikkert også ændret siden den test blev lavet...
Kan det have noget at gøre med at der bruges samme titel tag? Kan se du bruger samme titel tag til GoPro silver og white. Din side svarer forøvrigt både med og uden www
Smartphone og tablet tilbehør med gratis fragt & dag-til-dag levering. Køb dit iPhone 5S Cover hos CheapGear.dk