Det nuværende webhotel har en ufattelig ringe statistik, så jeg aner ikke hvordan trafikken har fordelt sig på devices og browsere de seneste mange år
Du skal ikke forlade dig på webhotellets statstik men benytte Google Analytics. På den måde får du et bedre billede af det. Webhotellets statistik er mere beregnet på hvilke filer der kaldes (billeder m.m).
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Bare lige for at få de rigtige termer på plads så vil Google ikke se dårlige designs på mobile platforme hvis man søger fra en mobil platform. Det betyder ikke at man vil ranke dårligere hvis der søges fra en alm. browser. Det er det som Mikkel skriver.
Det er pokkers vigtigt at man er klar i mælet når man anbefale en metode/teknologi for en kunde fordi det nemt kan misforstås.
Ja... responsive design ER en god ide, men det er ikke dødsstødet IKKE at have det. Man vil på sigt ranke bedre på MOBILE platforme hvis ens website er med responsive design. Her er vi igen ude i det som man skal tænke på når man skal have lavet sit site. Det gælder om at tænke på "De 3 B'er" (Brugerne Brugerne og Brugerne). Sørger man for at de får den bedste oplevelse uanset om de er på en mobiltelefon, tablet eller desktop computer samt at der er indhold de kan bruge til noget så er chancen for at ranke højt til stede.
Jeg snakkede igår med en kunde som ikke har brugt nogle penge på dyre SEO konsulenter eller Adwords eller hvad der ellers kan spildes/bruges penge på og lige nu ranker han højt på nogle gode ord. Kun fordi der er tænkt på De 3 B'er.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Vi har kunder med op til 50% af alle besøgende kommer fra IOS enheder. Så jeg vil mene det er meget vigtigt at have en shop der kan bruges med en fed finger på en lille skærm.
MEn man skal ikke glo sig blind på at det bare skal være responsive. Det skal også være optimeret til hård konkurence på Google, samt det skal selvfølgelig også konvertere med salg.
Skal det laves godt, så er omkostningerne for design og test stort set 3 doblet inden for de sidste par år. Man er nødt til at designe og teste de enkelte enheder seperat (størrelserne iPhone, iPad og alm skærm).
Få kunder syntes det er interessant.
Så hvis der er nogen som kender Magento temaer som er SEO optimeret, har gode "call to actions", godt tjek ud og er responsive, så vil jeg meget gerne modtage nogle link til disse.
Tusind tak for alle jeres fine kommentarer, og præcis det som du er inde på er der nogle der kender gode SEO call to action responsive themes, så vil det være fantastisk.
Jeg tænker jeg finder nogle som jeg selv syntes passer til mit behov, og så er der måske nogle der kan hjælpe med at fortælle hvilken der er bedste SEO og responsive mæssigt.
Her er nogle forslag til responsive themes. Måske der er nogle der kunne byde ind med hvilken der er bedst SEO mæssigt, Call to action og på mobil platforme.