Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

alkoholbevilling til lejet bartender

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

jeg skal til at lave en hobbyvirksomhed hvor man lejer en bartender til sin privatfest

en del af konceptet er

fri bar hvor jeg køber ind og kunden så køber en fribar af mig og jeg levere og servere alkohol kræver det en tilladelse?

anden del er at jeg sælge direkte fra baren til gæsterne kræver den en bevilling?

og hvad hvis kunden selv køber alkohol og levere den hvor jeg bare blander og servere kræver det bevilling?

skal jeg have en tilladelse til at servere alkohol til en privatfest?

regner ikke med at omsætte i nærheden af de 50000kr om året og syntes det er nemmere at starte med en hobbyvirksomhed, hvis det kunne lade sig gøre

på forhånd tak 

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:41

Jeg kan ikke fortælle dig noget om de gældende regler og retningslinjer, hvad angår tilladelser og bevillinger.

Men jeg vil dog anbefale dig at anskaffe et CVR-nummer - også selvom du ikke regner med at ramme de magiske 50.000 kr.

Det viser bare lidt mere seriøstit ud ad til, at være registreret med et CVR-nummer :)

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 23:23

Ja der kan jeg godt se, men syntes det virker lidt indviklet med moms ud og ind og alt det der :)

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 12:29

Har talt med de relevante myndigheder og så længe det er privat skal der ingen bevillinger til, men hvis du bliver lejet ind på et diskotek så skal ejeren heraf have bevilling, osv.

Privat forstås som at det er fru Hansen der lejer en bartendere til sin 100års fødselsdag, eller andre arrangementer og dette gælder os for fælleshuse, og der er ligegyldigt hvem der tager alkoholen med og om de køber det i baren :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)