Jeg skal på inspirationsrejse ifm mit eget firma og skal bestille flybilletter. Men jeg har indtil nu kun haft dankort til min firmakonto. Flybilletterne skal betales med credit-/debitkort. Kan jeg betale flybilletterne med mit private mastercard og stadig trække momsen fra? (og kan man i det hele taget det generelt?) Jeg har søgt efter svar på skats hjemmeside, virk.dk samt andre sider og jeg kan ikke finde ud af det - tænkte der var en venlig sjæl herinde der kunne hjælpe :-) Nyttige links tages imod med kyshånd
Jeg skal på inspirationsrejse ifm mit eget firma og skal bestille flybilletter.
Vær sikker på du kan dokumentere at det er forretning og ikke privat- ellers forkastes den. og inspirationsrejse lyder ikke godt her op til sommerferien
Stylistvibing.dk:
og stadig trække momsen fra
Generelet er der ikke moms på rejser og dervor ikke noget at trække fra i moms sammenhæng
Lad være med at lave sammenblanding mellem forretning og ferie - og vær ret sikker på at du kan få den forkastet hvis du samlet har underskud og skat checker - rejser er så nemme at plukke ud for skat
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu er det først til september, hvor inspirationsrejser inden for mode- og tekstilbranchen er meget almindelige, at jeg skal afsted. Derfor er jeg ikke så bekymret for at det bliver forkastet. Men tak for svaret
Nu er det først til september, hvor inspirationsrejser inden for mode- og tekstilbranchen er meget almindelige, at jeg skal afsted. Derfor er jeg ikke så bekymret for at det bliver forkastet.
Jeg ser heller ingen bekymring i f.eks en messerejse til Berlin eller paris osv overhovedet - bare man dokumenterer og antal dage er rimelige og man ikke har hele den pukkelryggede med, så er de jo 100% ok
Bare ingen moms på selve rejsen normalt OG husk den tyske moms på hotellet ikke kan trækkes fra som dansk moms - men med hotel moms 50% som del af udgiften - den sidste del er tabt - samme med din fortæring hvor igen den tyske moms ikke kan fratrækkes som moms naturligvis og kun en mindre del er fradrag som omkostning
og - hvis den tyske moms er over 50 Euro ialt for det land hos dig, så er der slet ikke noget fradrag for den - så er det din egen udgift MEN du kan søge den refunderet via skat.dk som indlogget
Sig ikke lovfædrene har gjort det let
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej, det skal jeg da lige love for de ikke har. Jeg skal dog til London. Er der nogle specifikke regler der gælder der så? Er det også kun 50% af den engelske moms jeg kan trække fra?
reglerne for bespisning og hotel er ens - også hvis du havde taget det herhjemme kunne du kun trække 50% af den danske moms fra på hotel ophold
denne fra danske revision giver overblik og du vil se der er meget som ikke bare er hele momsen eller for den sags skyld hele udgiften.
Den del af momsen man ikke kan fratrække, kan alt andet lig tages som udgift i stedet - med mindre der står noget andet under selve skatten OG i udlandet kan man kun flytte betalt moms til alm. omkostning hvis det er under 50 Euro (eller tilsvarende værdi i anden valuta) da man ellers skal søge den betalte moms refunderet