Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge pakkerejser til nye områder i Kina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg er ny her og har en ide som jeg leger lidt med.

Efter at have rejst en del i asien har jeg fundet flere personer som jeg kan stole på  og ønsker at lave et samarbejde med.  Jeg er intresseret i en bestemt region i Kina som endnu ikke er en del af de pakkerejser der tilbydes i Danske rejsebureauer.  Lokalt har jeg en del kendskab og har både familie og venner i det område.  Der er flere Unesco sites i området og de får naturligvis en del turister om året.  Både danske backpackere (med lonely Planet i hånden), og mange kinesiske turister.  I dette område er der langt mere at byde på end Unesco, og derfor vil jeg gerne finde en måde at bringe danske turister derned, da man nemt kan bruge en uge eller mere på området.  Desværre er det som i danmark, dyrt at starte et rejseselskab op og derfor tænker jeg mere om  man kan lave pakkerejser klar, fyldt med nicher som er hurtige at arrangere, og så evt "sælge" disse til rejsebureauer herhjemme.  Jeg vil som mellemmand stå for alt lokal transport, booking og servicering (Dansk/engelsk talende guide). Er denne form for forretning mulig?
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt er naturligvis muligt.
Men hvad kan du tilbyde som rejse burauet ikke selv kan lave billigere igennem egne samarbejdspartnere ?.

Har du derudover tænkt på mulige årsager til de danske bureauer ikke udbyder denne rundrejse ?.

Har du deruder regnet på det set hvordan det du kan lave pris mæssigr ligger i forhold til ture der ligner

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 15:10
Fra Korsør
Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 15:43

de pakkerejser jeg havde i tankerne er buget og op til luksus. jeg ville arangere ture til Unesco stederne og sørge for transport, guide, hotelbooking osv. derudover kunne man vælge evt, massage, hotspring bad, male kinesiske tegn og malerier, besøge eller arbejde i rismarker, fabriksbesøg, bianlian-show, te ceremoni, akkupunktur, og ordnet tænder hvis man havde brug for det.

Jeg tror grunden til de ikke arrangerer ture til dette område (der kommer over 200.000 turister årligt) er vel fordi man køre de sikre trækplastre. som muren, den forbudte plads i Beijing, terracotta i Xian, storby Shanghai, panda i Chengdu. der er også mange andre smukke og fantastiske steder end storbyer, men det er det folk kender. 

prismæsigt har jeg regnet en del og har fået nogle gode tilbud fra hoteller, hotsprings, osv. men jeg ved jo godt de nuværende rejsebureauer har arbejdet med dette i lang tid og jeg er lige begyndt på noget ligende.  på den kinesiske side er meget på plads og kan hurtigt arrangeres, problemet i danmark er hvordan jeg kan sælge disse pakker som en mellemmand? 

hvis nogen herinde er intresseret i et samarbejde er jeg meget åben for dialog.

Fra Korsør
Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 15:48

Hej Holger,

ja, det er et selskab der tilbyder steder ud over det man typisk finder på nettet. og du har ret at de har gode priser. 

Jeg føler lidt at hvis jeg skal tjene på det her så skal jeg starte op selv. men jeg har ikke på nuværende tidspunkt mulighed rent økonomisk.

derfor ville jeg høre jer herinde om der var andre muligheder som evt mellemmand eller så´en.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 16:45

Mellemmand er jo blot et fordyrende led, så alle bureauer der allerede er til stede med Kina rejser, har jo deres kontakt netværk dernede på plads, og vil derfor intet havde at bruge et fordyrende mellemled til.

Så du skal vel du og havde fat i dem der ikke allerede er tilstede dernede, men hvorfor skulle de så vælge en ny en som dig uden erfaring inden for området ?. Stil dig selv det spørgsmål som det første. Hvad kan du tilbyde som alle de etablerede firmaer i kina inden for samme område ikke kan tilbyde ?.

Fra Korsør
Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 14:12

ja, min idé kræver lidt mere tanke, men tak for jeres tid og råd. de er værdsat.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)