Hej Jeg har en andelsbolig jeg ikke selv bor i. Den er ifølge vedtægterne i foreningen fuldt ud lovlig at leje ud. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg får bedst muligt økonomisk udbytte af lejligheden, uden selv at skal bo i den? - Det er en 2-værelses på 58 kvadratmeter. - Rigtig god beliggenhed på Strandboulevarden på Østerbro. - I ok stand, hverken mere eller mindre. Der er intet i stykker, ingen skimmelsvamp eller lignende, men den kunne trænge til en god renovering. - Pæn, velholdt ejendom. - Nye termoruder. - Månedlig bolig afgift på 6900 kr. - Aconto forbrug på 400 kr. Jeg kunne jo bare leje den helt normalt ud, men jeg har hørt så meget om korttidsleje (dag til dag, uge til uge og/eller måned til måned). Kan det betale sig? Der findes forskellige sites, bl.a. Air BnB, hvor jeg kan udleje igennem. Nogen der har erfaringer med det? Måske burde jeg oprette mig som udlejningsfirma eller hotelvirksomhed. Jeg brainstormer bare, så måske er det nogle fjollede idéer jeg har, men hvad synes du? Eller kan jeg bare leje den ud på almindelig vis uden at drive det som firma? Måske er der nogen som læser dette der har lyst til at indgå et samarbejde. F.eks. jeg har stedet, du sørger for renoveringerne (på en måde så det er økonomisk forsvarligt for os begge). Idéer og kritik modtages med kyshånd. |
følger lige med og håber der nogen som svare :D