Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyheds side - Fortælle om tilladelser fra firmaer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Sidder og arbejder på en lille dansk nyheds side, som egentlig hovedsageligt er lavet som en lille hobby samt bare at lære lidt omkring hjemmesider, design osv på en lidt mere praktisk måde end bare at læse sig frem.

Lige pt sidder jeg og er igang med at kontakte en masse firmaer for at få tilladelse til at bruge deres billeder, info også på hjemmesiden, hvilket der da er lidt arbejde i (Skal dog ærligt indrømme jeg ikke har fundet de præcise regler omkring dette).

Dog findes der trods alt utallige hjemmesider der med garanti ikke har spurgt 1 eneste om lov til at kopiere info, billeder osv ... Syntes i at man skal lave en lille side omkring dette ? - Altså lidt en "Om om" bare hvor der står at fx Siemens har givet tilladelse til at bruge deres billeder + info osv.

Er det overhoved værd at nævne at man faktisk har arbejdet på at have de rette tilladelser til sådan et lille nyheds side, eller skal man bare droppe det helt ? ...

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 18:02

Ingen ?

Kan godt ske det er noget folk ikke giver en eneste tanke, eller bare forventer at det er i orden så de ikke gider læse omkring det.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 18:19

Jeg synes ikke du helt klart skriver hvad det er for en nyhedsside du vil lave!

Måske derfor der ikke er nogen respons på dit indlæg.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 18:24

Umildbart syntes jeg nok heller ikke det vil have den helt store betydning ? ....

Men hvis vi tager et eksempel på at der vil blive skrevet om de nyeste mobiler der kommer på gaden. Fx skrive egen tekster udfra diverse nyhedsbreve fra producenter, andre større udenlandske hjemmesider osv.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:34
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:39

Vil også benytte pressemeddelelser fra virksomhederne, ønsker dog at være helt sikker på at have tilladelse til fx også at bruge billeder fra deres hjemmeside samt informationer derfra.

Derudover er kun pressemeddelelser heller ikke helt nok, så er også igang med at spørge flere hjemmesider om lov / arbejde - Syntes ikke det holder at mange bare tager og kopierer på liv og løs uden at have spurgt overhoved.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)