Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrive biografi men hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er,

Kunne godt tænke mig at vide om nogen har skrevet en bog om sig selv, samt trykt den og hvordan de har gjort dette eller har du bare fået en anden til at skrive om dig selv ?

Har du nogle gode links til hjælp mht. bogskrivning samt informationer der kan hjælpe mig videre, her tænkes følgende :

Farfatter

Trykkeri

Metode opbygning af bogen

gode links

Håber på at få lidt hjælp til dette.

Mvh

Cenk

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 14:35

Cenk Cavdar:

Hej Amino'er,

Kunne godt tænke mig at vide om nogen har skrevet en bog om sig selv, samt trykt den og hvordan de har gjort dette eller har du bare fået en anden til at skrive om dig selv ?

Har du nogle gode links til hjælp mht. bogskrivning samt informationer der kan hjælpe mig videre, her tænkes følgende :

Farfatter

Trykkeri

Metode opbygning af bogen

gode links

Håber på at få lidt hjælp til dette.

Mvh

Cenk

Jeg har ingen erfaring med det, men jeg forestiller mig, at det kan hjælpe ved at du starter med at læse andres biografier (ikke ghostwriters) og får et indtryk af, hvordan de har gjort det, ihvert fald det med selve skrivningen og opbygningen af historien. 

Pøj pøj med det. 

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 15:00

Jeg vil foreslå at du tager en snak med forfatter Pernille Nørregaard, som netop har erfaring med at hjælpe andre med at skrive bøger. Du kan finde hende her: http://bogskriveriet.dk

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 13:19

Tusind tak for svarene, jeg kigger lidt nærmere på dem.

Mvh

Cenk

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:10

Uden at vide mere om din ide er det lidt svært, så jeg vil næsten sige: Bare gå i gang med at skrive! Når du begynder at skrive, løser nogle af tingene sig selv. En selvbiografi er en meget personlig ting, som er svær at sætte på skabelon. Det betyder selvfølgelig ikke, at du ikke kan søge andres hjælp.

Men der er den risiko, at man kan hæmme sin egen skriveproces, hvis man er meget selvkritisk og struktureret fra start. Ingen tekst er perfekt første gang, og det er en meget vigtig erkendelse, når man kaster sig over tasterne. Smile

Der er en del litteratur om at skrive livshistorier, hvis det kan hjælpe dig. Du kan også få inspiration ved at tage et skrivekursus - det har den store fordel, at man inspirerer hinanden og derfor ikke så let går død i projektet. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du får brug for hjælp i processen, jeg er cand.mag. i litteraturvidenskab og har en del erfaring som boganmelder og korrekturlæser/redaktør af bøger. Jeg kan sikkert også hjælpe dig videre. 

God skrivelyst Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)