Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg ved godt der er og har været mange indlæg om VSO, men har alligevel nogle afklarende spørgsmål..... Jeg driver en lille virksomhed ved siden af mit faste arbejde... Nu har jeg blot det "problem" at jeg forventer indtægt i virksomheden i 2013 på omkring 250.000,- og løn i mit faste arbejde på 360.000,-

For ikke at skulle betale topskat af en stor del ved personlig beskatning regner jeg med at selvangive mha VSO, så jeg kan lade noget af indtægten blive i virksomheden til senere brug :-)

Mit spørgsmål er blot: I 2013 ligger grænsen for topskat på 421000,- efter Arbejdsmarkedsbidrag.... så hvis jeg kan se min faste løn ligger på 340.000 efter arbejdsmarkedsbidrag, hvordan regner jeg så ud hvor meget jeg kan hæve fra virksomheden indtil grænsen nåes for der skal jo også betales arbejdsmarkedsbidrag af de private hævninger...

Hvis det ex bliver 95.000,- skal jeg så bare bogføre det i en post der kaldes private hævninger under Egenkapitalen i regnskabet... samme sted hvor mellemregningskontoen også er...

Når jeg laver skatteregnskab med VSO registreres det så automatisk hvor stort beløb jeg har hævet fra virksomheden og hvor stort beløb jeg skal betale 25 % af og hvor placeres posten, der er betalt 25 % foreløbig skat af, så man ikke risikere at komme til det igen...

Håber ikke dette var for mange spørgsmål på en gang... 

Synes jeg har helt styr på mit regnskab som det er nu med personlig indkomst så mangler lige at få lidt lys og VSO selv om jeg har sat mig meget ind i den....

Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Nu er anvendelse af Virksomhedsskatteordningen mere end bare at angive beløb til "Virksomhedsindkomst" og "opsparet overskud", idet der er flere krav til denne ordning.

Du kan evt. få lidt mere indblik i ordningen ved at læse min blog om emnet.

Jeg vil da også anbefale dig at kontakte en kompetent rådgiver, som kan foretage en korrekt opgørelse af Virksomhedsskatteordningen og en skatteoptimering set i relation til din øvrige personlige indkomst.

Det bør formentlig kunne klares for ca. kr. 2.000 excl. momsWink

Tonny

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

he he du mener du kan gøre det for 2.000,- + moms..... Lyder umiddelbart af meget da det "bare" er lidt rådgivning, da mit regnskab kører fint i forvejen ;-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

RescueLife:

he he du mener du kan gøre det for 2.000,- + moms..... Lyder umiddelbart af meget da det "bare" er lidt rådgivning, da mit regnskab kører fint i forvejen ;-)

Ja, men vi kan jo prøve dine kundskaberSmile

Har dy styr på - Indskudskonto, kapitalafkastgrundlag, kapitalafkast, hæverækkefølge, opsparet overskud, rentekorrektion?

Glæder mit til dit svarCool

Tonny

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

- Min indskudskonto er stort set 0.... Havde indskudt penge fra starten til opstart men de er trukket ud igen, så jeg som person ikke har noget mellemværende med min virksomhed...

- Kapitalafkastgrundlaget kan jeg ikke sige noget om endnu, da året ikke er omme, men det bliver på den anden side af 200K...

- Vedr kapitalafkast kommer jeg lidt til kort, da jeg pt ikke kender procentsatsen af kapitalafkastgrundlaget der kan bruges som kapitalindkomst...

- Hæverækkefølgen kan jo ses under bogføringer... Der står alle hævninger i rækkefølge...

- Vedr. det opsparede overskud, som bliver den del jeg ikke hæver til mig selv og  som beskattes med 25 % skal jeg jo sætte på en post for sig selv, men er i tvivl om der først sættes penge på den EFTER der er beregnet de 25 % skat eller inden, samt om kontoen oprettes under likvidebeholdning eller egenkapital under balancen...

- Rentekorrektion bliver der ikke noget af, da jeg IKKE hæver eller har hævet mere end der er i overskud i virksomheden...

Wink

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Touché, du har fanget noget af essensen i VirksomhedsskatteordningenYes

RescueLife:
- Kapitalafkastgrundlaget kan jeg ikke sige noget om endnu, da året ikke er omme, men det bliver på den anden side af 200K...

Du kender forhåbentlig kapitalafkastgrundlaget primo, som netop er grundlaget for beregningen af kapitalafkastet.

RescueLife:
- Hæverækkefølgen kan jo ses under bogføringer... Der står alle hævninger i rækkefølge...

Ikke helt korrekt, idet dette kun omfatter de private hævninger, men herudover tilkommer jo tvangshævningerne, som eks. kapitalafkast, virksomhedsskat m.v..

RescueLife:
- Vedr. det opsparede overskud, som bliver den del jeg ikke hæver til mig selv og  som beskattes med 25 % skal jeg jo sætte på en post for sig selv, men er i tvivl om der først sættes penge på den EFTER der er beregnet de 25 % skat eller inden, samt om kontoen oprettes under likvidebeholdning eller egenkapital under balancen...

Disse opgørelser bogføres ikke, idet de kun skal opgøres af hensyn til beskatningsgrundlaget.

M.h.t. den beregnede virksomhedsskat, så kan denne være omfattet af de allerede foretagne hævninger eller tillægges i sidste ende (det er en tvangshævning), således beløbet indgår i "Hensat til senere hævning", hvilket igen bevirker, at beløbet er fuldt beskattet og kan hæves når som helst ude yderligere beskatning.

Konklusion: Det er ikke "bare en lille rådgivning", idet det er vigtigt at have alle opgørelserne på plads - Det er først et rigtigt problem, hvis SKAT underkender opgørelserne og annullerer det opsparede overskud og overfører dette til personlig indkomst. Ved topskat med ca. 60% i skat, så mangler der afregning af ca. 45% skat, som så svarer til kr. 45.000 pr. 100.000 i indkomst i ekstra skat.

Tonny

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det :-) 

Vender tilbage senere...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)