Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side loader ikke hurtigt

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et problem med at jeg har nogle billeder som gør at min webside loader langsomt. Jeg søger derfor et program som kan komprimere billedet, så det ikke fylder så meget (megabyte), uden at gøre kvaliteten af billedet dårligere.

På forhånd tak! :-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:39

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det windows program er da ikke ret imponerende, samtlige af de billedfiler på screendumpet er ikke blevet en byte mindre !!!??

Det kan ikke lade sig gøre at gøre et billed mindre uden at miste kvalitet, fidusen er at vælge et format og en indstilling der kan præstere en reduktion i kvalitet uden at det kan ses.

Photoshop er løsningen, ved at bruge save for web kan man sammenligne forskellige filformater og indstillinger og vælge det bedste.

Det kan ikke automatiseres, det skal gøres manuelt da det er øjet der afgør valget.

Teddy 

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 10:00

Du kan også gøre billederne mindre med gimp (find det på www.gimp.org) og så installere tilføjelsesprogrammet save for web. Det er gratis og det kan omtrent det samme som Photoshop eller fireworks. Forskellen er bare at gimp er gratis, til gengæld er Photoshop og fireworks mere brugervenligt og du får nogle bedre forhåndsvisninger af billedet, så du kan se, hvor meget kvalitet du mister.

Så hvis du skal arbejde med billeder generelt vil jeg anbefale Photoshop. Hvis du ikke skal andet end at lave et par billeder mindre, vil jeg anbefale gimp.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 10:23

Photoshop CS2 er gratis, og kan hentes her Link

Har prøvet at installere på Win7, hvor det virker.

Teddy

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 10:40

Hej.

Jeg har CS6 og laver mine bannere i det og klikker save for web, men skal måske prøve at kigge mere på det der, så jeg kan få billedstørrelsen ned :-)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvilke billeder er der tale om? Kan du prøve at komme med nogle konkrete links, så er det nemmere at komme med et par konkrete råd ;)

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:12

Hej.

Frands:
Hvilke billeder er der tale om? Kan du prøve at komme med nogle konkrete links, så er det nemmere at komme med et par konkrete råd ;)

Det kan du tro :) Det drejer sig om billederne i slideren her http://www.babytoys.dk/shop/frontpage.html

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 11:25

Save for web tutorial.

Teddy 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:32

Teddy Carlsen:

Det kan ikke lade sig gøre at gøre et billed mindre uden at miste kvalitet, fidusen er at vælge et format og en indstilling der kan præstere en reduktion i kvalitet uden at det kan ses.

Photoshop er løsningen, ved at bruge save for web kan man sammenligne forskellige filformater og indstillinger og vælge det bedste.

Det kan ikke automatiseres, det skal gøres manuelt da det er øjet der afgør valget.

Det kan sagtens lade sig gøre at gøre et billed mindre uden at miste kvalitet, dette er kaldet lossless image compression, og der findes mange måder at gøre det på. Nogle mere effektive end andre.

Photoshop er nemlig lige præcis ikke løsningen, da photoshop tilføjer en masse meta data som kan spares væk.

Og det kan sagtens automatiseres, grundet af første punkt.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)