|
Hej Amino'er, Jeg har et kæmpe problem, som jeg håber der er nogen af jer, der kender en løsning på. Sagen er den, at jeg har oprettet mig en enkeltmandsvirksomhed (Tatovør) Og har fået mit CVR-nummer, og det er jo meget fint alt sammen. MEN, sagen er også den, at jeg er i RKI. Det troede jeg sådanset ikke var noget problem. Men det viser det sig at det er. Jeg fik en mail fra virk.dk om at jeg har fået mit CVR-nummer osv. Og jeg nu skulle registrere en Nemkonto til firmaet. Jeg kontakter så min bank, og siger jeg skal bruge en konto til mit firma. Men det vil de ikke, da jeg er i RKI. Problemet er at denne Nemkonto til firmaet, er et lovkrav. Så min konklusion er altså at du kan godt oprette firma, men det kan du ikke alligevel?! Er der nogen af jer, der ved om der er noget man kan gøre for at omgå dette problem ? Det hæmmer mig jo i at tjene penge, og betale gælden tilbage. Jeg begriber ikke bankerne gør sådan noget. Der er ikke tale om jeg skal have nogen kredit, eller lån, ej heller PBS aftaler eller noget som helst. PS. nej det er ikke kun min bank der ikke vil, har kontaktet andre også. Det er åbenbart en del af stramninger der er kommet siden krisen, selvom det ikke giver nogen mening, da der ingen risiko er. Med venlig hilsen Bjarke85 |
Hvis ikke du skal ha nets og kortbetalinger osv - så kan du bruge din almindelige nemID konto - det tillader de fleste banker. Erhvervskonto er op ad bakke når man er i RKI. Forklaringen som bankerne giver, og som jeg nok forstår er, at en erhvervskonto er en man kan tilmelde ex automatisk træk af moms på - og står den i 0 og moms trækker 1 kvartal med 50.000 kr - ja så ses det ikke før de er trukket - ligesom der sker fejl hvor bankerne er tvunget til at betale tilbage til kreditkortbetaler - men hvor pengene er tømt ud inden og bla bla - med andre ord, en erhvervskonto indeholder en vis risiko
Jeg har før slået til lyd for en speciel type som ikke kunne andet end være konto for penge ind - og kun tilknyttes et hævekort til banken - men så er svaret, at det er en privatkonto - og så må man bare bruge den.
SÅ - brug din helt almindelige nemkonto til virksomheden, se evt om du kan få en ekstra konto til dig selv så du kan holde til særskilt - for ideelt er det ikke - men RKI er ikke vejen til bankernes hjerte desværre -
Måske kan I køre privatøkonomi over konens konto hvis en kone findes - og firma over din personlig nemkonto? Der er endnu ikke lov krav om at dit firma skal ha ervhervskonto bare en nemKonto tilknyttet
vh
Bliv gratis medlem