min formulering til "trådstarter" var ikke god, bemærkede det godt efter at have postet. Emnet er godt, det synes at være en generel problemstilling og tak for artiklen. Mvh |
Det er helt ok Mikkel :)
min formulering til "trådstarter" var ikke god, bemærkede det godt efter at have postet. Emnet er godt, det synes at være en generel problemstilling og tak for artiklen. Mvh |
http://www.mwcreation.net
Det er helt ok Mikkel :) |
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Hej Guru, Burde måske starte en ny tråd, men indirekte omhandlende samme emne. Ved du udskriver en FB konkurrence - hvordan finder du en vinder uden folk vil kunne beskylde dig for at snyde med vinder? det skulle jo helst ikke ende op med at blive et familie medlem eller en god ven! - er det smartest at lade konkurrence køre en tids periode eller, - at lade konkurrence fortsætte til en bestemt antal likes er opnået? mvh |
http://www.mwcreation.net
Måske, men nu er det jo ting i artiklen og FB vi diskuterer, så går det nok :-)
Sidste gang gjorde jeg det, at jeg simpelthen bad 2 kammerater "ud i det blå" slynge tal ud mellem X og XX
Ja, altså jeg har en lige nu som jeg kører i 1 uge indtil videre som 90% af tilmeldingerne de først 2 dage.
Det må du jo reelt ikke, for så opfordre du jo folk til at like for at gøre konkurrencen mere interessant, hvilket ikke er lovligt i mine øjne. |
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
|
Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk
Hej Christina - ja, det er rigtigt at reglerne er strenge. Men det eneste du skal huske omkring at afholde konkurrencer i FB er at de skal laves i en 3-parts applikation (knapperne i FB). Fordelen er at man kan ligge en Fane-Gate på der gør at man skal like siden for at få muligheden for at deltage. Du kan evt. se hvordan LampeGuru har gjort det på deres. Det er med til at generere likes til din side - du skal dog huske at præmien skal have noget at gøre med din virksomhed - her mener jeg at du skal ikke udlove en ipad eller en iphone da det er med til at du får en masse likes fra folk der gerne vil vinde præmien men ikke har en oprindelig interesse i din virksomhed eller produkter. |
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Jeg har igennem min uddannelse indefor handel og markedsføring, valgt at fokusere en del af uddannelsen på brugen af sociale medier for virksomheder. Jeg finder derfor denne debat interessant og giver gerne mit synspunkt omkring emnet. Som artiklen også ligger ud med at sige, så er "likes" jo ikke alt. Selvfølgelig er mange likes, som udgangspunkt, bedre end få likes, men det afhænger lige så meget af hvad man som virksomhed får ud af disse likes. Som Alex også skriver så handler det mere om at interagere med de likes du allerede har, da man ved at engagere dem når ud til den bredere befolkning.
Hvis du/man udelukkende ønsker at bruge sin facebook side til at generere salg, så tror jeg det blive svært at opnå den ønskede succes. Facebook er et fantastisk redskab til at kommunikere med sine kunder, men til direkte at generere et salg har det visse begrænsninger. Den eneste virksomhed jeg på stående fod kan komme i tanke om, som til dels kan bruge facebook til at sælge er Star Tour. De har sommetider tilbud som kun kan ses af deres likes, og det vil derfor være muligt at køre noget statistik på disse tilbud. Der findes helt sikkert andre eksempler, dette er bare lige hvad der var top of mind hos mig. Christina i forlængelse af det Alex foreslog, har jeg også et par foreslag du yderligere kan overveje for at få flere likes og samtidig brande dig og din virksomhed. Jeg går ud fra at børn i det hele taget har stor interesse for dig? Derfor kunne jeg forestille mig at du også bruger tid på at læse nyheder, blogs osv. omhandlende børn? (jeg har ikke selv børn endnu, så jeg er ikke klar over hvor meget af sådan noget der findes, men der må givetvis være noget) Et fiktivt eksempel kunne være; "Bananer styrker børns immunforsvar". Yderst relevant for dine kunder, hvilket forhåbentlig vil føre til at de liker, kommentere eller aller bedst deler dit opslag. Kunden har højst sandsynligt venner som også har børn, og disse personer vil derfor sandsynligvis like og følge din side, da du har hjulpet dem og gjort dem opmærksom på vigtig information. I dette eksempel har du jo ikke skabt et salg, da du hverken sælger bananer eller babymad, men du har formådet at hjælpe dine kunder samt skabe awareness omkring din virksomhed og forhåbentlig fået flere likes. Ideelt vil din virksomhed blive opfattet som "børne ekspert", hvilket vil være med til både at gøre din virksomhed, samt dine produkter mere troværdige (ikke sagt at de ikke allerede er det, men vi mennesker er ofte skeptiske overfor det vi ikke kender). Alt er selvfølgelig ikke så sort og hvidt som jeg får det til at lyde her, men det er et eksempel på hvordan man kan bruge facebook på andre måder end reklamer og tilbud. Der er en masse andre metoder at bruge facebook på, og så er vi slet ikke gået igang med de andre sociale medier endnu. Det må blive en anden gang. :) Jeg beklager den lange post, jeg er ikke god til at holde det kortfattet på skrift. :) Mvh Rasmus |