Jeg deltager lige i debatten hvis det er sådan det ligefrem giver LIKES
og til tråd starter - det er hårdt arbejde at få likes. Fokuser på hvad du har af likes, der skal opdateres jævnligt, har du et fornuftigt budskab og likes vil komme.
Der er flere tråde omhandlende samme emne her på amino og desværre ingen jeg kender til der nævner den gyldne genvej :(
Jeg har haft min shop og min facebook side i 4 måneder. Jeg synes det er utrolig svært at få likes. Jeg har kørt en konkurrence, nyheder, tilbud mm via. facebook, men er stadig kun oppe på 67 likes og kan ikke se at min markedsføring via facebook giver noget. Jeg har folk der kommenterer på mine opslag, men indtil nu ser det ud til at stort set al mit salg kommer fra adwords. Men hvem ved. Måske kan facebook give noget på længere sigt :)
Hej Christina,
Nu skal du huske at det ikke er dine likes der skal være dit primære, da det bare er at tal på hvor mange der får dine opslag i deres newsfeed. Hver gang en person liker/kommentere, så bliver din opslag vist for deres venner og familie på facebook. Hvis du fokusere på at komme ud til dine nuværende 74 følgere, frem for at få flere af dem. Så skal det tal nok blive større af sig selv.
Et godt eksempel er twitter. På twitter skal man gerne poste ofte, svare folk, og hop ind i samtale for at skabe kontekst til en mulig reklame. Hvis man kun bruger Facebook til 1-vejs-kommunikation så fungere det jo ligesom en normal hjemmeside. Huske på at Facebook er bygget op om 2.0 platformen (2-vejs-komminukation).
Nu er jeg kun 19, og har ikke børn eller noget, men ellers ville jeg også meget gerne have liket din side :) God vind med projektet! :)
Hej Mikkel - jeg arbejder til dagligt i en dansk virksomhed der hjælper andre virksomheder med Facebook så jeg ved godt at det er svært og der er mange holdninger. Jeg ville bare dele artiklen med jer og skabe en dialog om hvad der har skabt værdi for andre.
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Har du kunne mærke nogen effekt af de mange likes?
Hej Christina
Altså jeg har også købe likes på FB via det annonceværktøj og hvert like kostede mig 4 kr. - Om jeg har fået noget ud af dem? NEJ! :-) Men husk også, at ham med en FB side om Metal bands, får sine likes via hans og hans venners omgangskreds, som jo er til Metal - din side er lidt mere bred og konkurrence præget..
Jeg har meget svært ved at få noget positivt ud af mine likes, mange er gode til at like ved konkurrencer mv, men der er stensikkert nogle konkurrence-huntere iblandt (som jeg er begyndt at slette igen) Nu skal det siges at sommeren jo IKKE er min primære sæson, da jeg sælger lamper :-)
Jeg er enig i, at man skal huske de nuværende likes du har, jeg forsøger at give dem noget andet end bare konkurrencer, men det er svært at huske på og finde på :-)
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
Jeg har fået at vide at facebook ingen SEO værdi giver... Google læser åbenbart ikke facebook... Det er ren markedsføring (når det virker)
Har lige googlet det... Og du har ret;) Men det kan give besøgende... Og hvis de besøgende liker et billede på din side, kan det give bedre SERP, men det her er vist for langt ude:) Men tak for, at du fortalte, at det ingen SEO værdi har... Så blev jeg lidt klogere.