"Vi" er kun mig. Tror ikke at jeg kan vente til januar... og det trækker formodentligt ud, kunne jeg tænke mig.
Jeg kommer til at have firmaadresse i Danmark hvorfra arbejdet kommer til at udgå fra. Det er i øvrigt det centrale med al (løn-)arbejde indenfor EØS at man bliver beskattet i det land, som arbejdet udføres i/udgår fra. Eneste undtagelse er åbenbart det med personligt firma, som jeg ikke helt forstår reglen for, da den er direkte i modstrid med al anden praksis på området. Hvor læser man mere om 1€ selskaberne? Vh, Lars. |
Asger Jon Frounberg:og jeg har klart tænkt mig at lave et svensk selvskab og så køre indtægterne den vej over hvis jeg overhoved kan for skattetrykket i sverige er en del lavere end DK
Vent og se når du skal til at lønne dig selv og betale de svenske sociale afgifter - så vil dine omkostninger til at finde rundt i den svenske skattejungle have ædt den besparelse!
Asger Jon Frounberg:Jeg tror dog du skal finde dig en revisor da selv skat somregl selv har svært ved denne slags sager for slet ikke at tale om os andre dødelige og jeg er på ingen måde revisor
SKAT har nu ganske godt styr på grænsegængerne mellem Sverige og Danmark. Inden man hiver den store tegnedreng frem kan man med stor hjælp henvende sig i Grænsegængercenteret for Øresund i Kbh.