Betaler man noget i gebyr til SKAT hvis man laver rettelser til momsangivelsen (via moms efterbetaling blanket)? Altså vi har angivet og betalt moms til tiden, men senere opdagede en mindre fejl.
det har der i alle fald ikke været tidligere mig bekendt - så det mener jeg ikke der er. Hvis den mindre fejl virkeligt er mindre og det er jer der skal ha penge tilbage, sker der normalt ikke noget ved at vente til næste gang (som vel er lige oppe over byen for jer) - men er det moms der skal ha penge af jer, er det bedst at efterangive så I ikke kan beskyldes for at bruge dem som kassekredit
Hvis den mindre fejl virkeligt er mindre og det er jer der skal ha penge tilbage, sker der normalt ikke noget ved at vente til næste gang
Tak for svaret Cookie. Vi skal have ca 1200 kr tilbage. Hvad mener du med "at vente til næste gang"? Jeg troede at man altid skulle rette i den samme periode, som i dette tilfælde er 2.halvår af 2012.
aha - hvis det er for andet halvår SIDSTE år og 1200 kr skal du lave efterindberetning. Jeg mente - hvis det som de fleste vel skal indberette per kvartal - ja så kan man godt skyde 75 kr man skal ha tilbage i kvartal 1 2013 og tage det med i andet kvartals angivelse - samme år - og små penge man selv skal ha tilbage, som ren praktisk spare administrationshandling, og jo en situation hvor man låner penge TIL skat og ikke af skat