Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. strafrente fra SKAT

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Ikke forstået!

Hvis du ikke betaler restskatten inden den 1/7, så vil procenttilægget være næsten 4 gange højere end renten

det må være mig der ikke har forstået - men frem til 30/6 må de 2,7% dag til dag (p.a.) som helårsrente da kunne konkurrere med de fleste kassekreditter - kald det 5% i sammenligning med fradragsberettiget rente - det har man ikke mange kassekreditter til?

Så på helår 1,3% for første halvår i dag til dag + 4,7 = 6% uden fradrag  ja det det er nok mere i tråd med en kassekredit efter skattefordel - men ikke rigtigt dyrt synes jeg?

vh

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:16

Tak for gode svar Big Smile

Korrekt forstået, at fra 1-7 bliver min restskat inkl. rentetilskrivningen indtil 1-7 forøget med 4,7 % ?

I så fald kan det vist best betale sig at betale inden 1-7 og det var bare det jeg skulle have fastlagt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Korrekt forstået, at fra 1-7 bliver min restskat inkl. rentetilskrivningen indtil 1-7 forøget med 4,7 % ?

I så fald kan det vist best betale sig at betale inden 1-7 og det var bare det jeg skulle have fastlagt.

YesPræcis

Hvis du vil spare en næsten 4-dobling af rentenBig Smile

Tonny

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:41

Tonny Skov Pedersen:

Nicolaj Thomasen:

YesPræcis

Hvis du vil spare en næsten 4-dobling af rentenBig Smile

Tonny

Til gengæld er det ikke helt så dyrt at lade de 18.300 gå videre til næste år, da man så i gennemsnit har lånt den del af restskatten et helt år yderligere. Men dyrt at betale 4,7 % ekstra for den del over 18.300 for bare at udskyde betalingen til efteråret.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)