Hvis du ikke betaler restskatten inden den 1/7, så vil procenttilægget være næsten 4 gange højere end renten
det må være mig der ikke har forstået - men frem til 30/6 må de 2,7% dag til dag (p.a.) som helårsrente da kunne konkurrere med de fleste kassekreditter - kald det 5% i sammenligning med fradragsberettiget rente - det har man ikke mange kassekreditter til?
Så på helår 1,3% for første halvår i dag til dag + 4,7 = 6% uden fradrag ja det det er nok mere i tråd med en kassekredit efter skattefordel - men ikke rigtigt dyrt synes jeg?
Korrekt forstået, at fra 1-7 bliver min restskat inkl. rentetilskrivningen indtil 1-7 forøget med 4,7 % ?
I så fald kan det vist best betale sig at betale inden 1-7 og det var bare det jeg skulle have fastlagt.
Præcis
Hvis du vil spare en næsten 4-dobling af renten
Tonny
Til gengæld er det ikke helt så dyrt at lade de 18.300 gå videre til næste år, da man så i gennemsnit har lånt den del af restskatten et helt år yderligere. Men dyrt at betale 4,7 % ekstra for den del over 18.300 for bare at udskyde betalingen til efteråret.