Hej
Jeg vil lige komme med et par bud.
Den hurtigste måde at skaffe kunder på ved business to business salg af din service, er faktisk at gå direkte i kødet på dine potentielle kunder ved at ringe til nogle og få en aftale, hvor du kan præsentere dig selv.
Det kan godt være en tung metode, men den er hurtig og effektiv. Det er sådan at Falck gør, når de sælger deres eftersyn. Min baggrund er at jeg tidligere har været lønmodtager som driftsleder i mindre virksomheder.
Gennem disse præsentationer skal du spørge ind til hvad virksomhedernes nuværende leverandør gør godt, og især hvad du kan gøre bedre. - Du får kun en ny kunde, hvis du kan gøre noget der er bedre. Gør dine ydelser bedre og med mere service, og lad være med at falde for fristelsen til blot at dumpe prisen. Hvis Falck opdager dumping, vil de blot sænke deres pris 6 - 12 måneder indtil de har "kvalt" dig. Så øvelsen går på at finde de "huller" i markedet hvor alle de "andre" gør det mindre godt, og hvor du yder top-service. Fx du opsætter alt for kunden, og husker alle skilte ved døre og lign. Alene salg af skilte kan nok give en god ekstra indtægt. Det er noget mange glemmer.
Vedr abonnement - det er en super god ide at folk kan tegne et abonnement, så har du dine kunder år efter år, og skal kun finde nye kunder hver gang en kunde forlader dig. - bemærk blot at selv ved abonnementer vil der være behov for at lave et kontinuerligt salgsarbejde.
Håber dette kan hjælpe - ellers blot spørg.
Hilsen
Peder Andersen