Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre virksomhed? Eller lukke og åbne ny?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Fra  BilligProjektor.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har brugt for lidt hjælp.

Jeg er i den situation, at jeg er momsregistreret med en branchekode inden for markedsføring. Det er dog sådan, at jeg er meget tæt på at skulle starte en ny virksomhed, som jeg helst ser ikke bliver blandet sammen med mit nuværende firma, da det er to helt forskellige brancher. Specielt fordi den nye virksomhed inden for et par måneder skal omdannes til et ApS, og det vil blive lidt for besværligt rent administrativt, hvis man skal "skille" dem ad. Derfor skal de ikke være forbundet.

Min "gamle" virksomhed omsætter ikke for 50.000,- om året endnu, men jeg nænner næsten ikke at lukke den.

Omsætningen for den nye virksomhed vil være knap 200.000,- om måneden til at starte med, så jeg skal momsregistrere den, men så vidt jeg ved, kan man kun have ét CVR nummer da det er personligt.

Hvad ville I gøre her? Umiddelbart har jeg ikke kapital til at smide 80.000,- ind i et ApS med det samme, så den eneste mulighed jeg kan komme frem til er, at jeg lukker min gamle virksomhed og åbner den nye med et andet firmanavn og en anden branchekode. Eller også ændrer jeg firmanavnet og branchekoden i det gamle, men så kommer jeg jo til at blande de to firmaer sammen, hvilket jeg helst vil undgå. Især regnskabsmæssigt.

Hvad ville I gøre? :-)

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har i flere år administreret to firmanavne under et cvr-nummer.

F.eks. kunne man have et autoværksted, Auto-bulen, som sit hovedfirma og så oprette et cykelværksted, Cykel-biksen som sit bierhverv.

Lav to slags visitkort, brevhoved osv. og opret evt. en konto for sig, hvis det er til at administrere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du kan jo kun ha et CVR nummer som personlig virksomhed og når du ikke har penge til et ApS og er alene, så er der jo ikke andre muligheder end at finde en måde at køre dem sammen på. Det er ikke i sig selv så svært. 

I mange regnskabsprogrammer kan du for hver konto ha en gruppe - marked eller det nye - og for hver postering også give det en sag - og du kan så køre helt separate regnskaber ud til dig selv. Eneste du skal er, at udgifter der måske deles (hvad ved jeg, printer, telefon osv) må du lave dobbelt postering for i det forhold du mener rigtigt

Du har så hver sit regnskab og kan let skille marked fra hvis det andet en dag skal over i et ApS - og samtidigt et fælles for begge til brug for selvangivelse osv.

Du KAN også få to SE numre under samme CVR, men får så mere regnskabsarbejde, så det vil jeg fraråde. Jeg ville køre dem med separate regnskaber i et selskab og et hovedregnskab og en moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Fra  BilligProjektor.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan jo kun ha et CVR nummer som personlig virksomhed og når du ikke har penge til et ApS og er alene, så er der jo ikke andre muligheder end at finde en måde at køre dem sammen på. Det er ikke i sig selv så svært. 

I mange regnskabsprogrammer kan du for hver konto ha en gruppe - marked eller det nye - og for hver postering også give det en sag - og du kan så køre helt separate regnskaber ud til dig selv. Eneste du skal er, at udgifter der måske deles (hvad ved jeg, printer, telefon osv) må du lave dobbelt postering for i det forhold du mener rigtigt

Du har så hver sit regnskab og kan let skille marked fra hvis det andet en dag skal over i et ApS - og samtidigt et fælles for begge til brug for selvangivelse osv.

Det lyder jo egentlig ikke så svært, som jeg ellers mente det var :-)

Jeg må ændre firmanavnet og branchekoden og så køre firmaerne under samme "tag" indtil ApS'et kan oprettes.

Tak for hjælpen :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)