Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling fra kunde - Næste skridt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg søger konkret vejledning vedr. korrekt procedure ved manglende betaling af faktura.

Rykker er afsendt med varsel om inkasso.

Hvad kan vi gøre herefter? Har nogen af jer konkret viden på området eller erfaringer hermed, vil jeg meget gerne kort drøfte sagen over mail - pernille@gudiksen.dk - eller pb inden vi sætter gang i det store cirkus med advokater, inkassobureauer og lignende.

På forhånd mange tak.

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har rykket som du skal, så kan du evt. aflevere sagen til en advokat, der så tager sig af det.

Hvis skyldneren har pengene, men bare ikke vil betale, så burde advokaten kunne skaffe dig dine penge hjem uden omkostninger for dig. Det er så skyldneren, der også betaler for advokatens arbejde.

Har skyldneren derimod ikke en rød reje, koster det dig lidt til advokaten, men så kan du til gengæld trække faktura-beløbet fra som "tab på debitorer", selv om det er ærgerligt og kun et lille plaster på såret.

Og selv om det er ærgerlige penge at lægge oven i det tab, man allerede har lidt, så har jeg det personligt sådan, at jeg er mere afklaret med tabet, når jeg har gjort, hvad jeg kunne for at få pengene hjem.

Vi har talt med forskellige inkassofirmaer, men indtil videre har vi haft så få sager, at vi har sparet penge på at bruge vores egen lokale advokat.

 

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input og råd. I henviser begge til advokatbistand, hvilket under normale omstændigheder sikkert også er proceduren.

Men det forholder sig sådan, at vi har leveret nogle produkter til kunden, som vi rent faktisk ville kunne videresælge og dermed dække vores omkostninger. Vi har desværre opgivet at få penge fra kunden. Nu føler vi at bedste damage control vil være at hente varerne hjem, få dem afsat til anden side (dog med tab, da de nu er lettere brugte) og komme videre. På fakturaer forbeholder vi os ejendomsretten til varerne indtil faktura er betalt.

Næste spørgsmål er så: Må vi troppe op hos kunden og afhente varerne?

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)