Jeg synes jeg har hørt at Google ikke bruger description længere, men det passer måske ikke? Ellers er der lige nogle sider jeg skal have lavet descriptions på :) Med Venlig Hilsen Jan Skovgaard |
For langt de fleste websites, er det en helt forfejlet strategi at optimere op imod en enkelt søgemaskine, som Google. Man kan benchmarke sine resultater, der hvor det lige nu er vigtigst, som Google - men man bør ikke optimere snævert til dem alene. Det er simpelt hen en alt for skrøbelig og ensporet strategi.
Google anvender iøvrigt META-descriptions i nogle tilfælde. Det samme gør andre af de store søgemaskiner.
META-data i form af META-descriptions og META-keywords er fortsat en del af de standarder som det kan anbefales at overholde. Historien har vist, at der oiver tid generelt er større fordele ved at have ordentligt META-data end der er ulæmper, og på de fleste websites tager det meget kort tid at optimere den del.
Det vigtigste er, at du enten gør det ordentligt, eller helt lader være. Dårlig eller identisk META-data kan skade mere end det gør helt at lade være med at have det!