Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse at kriminel ung knægt.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jakob Mikkelsen:
Nu er spørgsmålet... er jeg helt dum i hovedet?

Det korte svar: JA!

Men du er ikke den eneste :)

At de sociale myndigheder kompenserer for "forbrydelsen" ved at lægge denne unge mands dagligdag i en "tilfældig borgers" hænder er jo himmeltråbende vanvittigt. Og endnu mere tåbeligt er det hvis de lader dig udførdige ungdomskontrakten.

At du vil hjælpe en ung mand ud af en uheldig situation er naturligvis prisværdigt. Men ud fra den kontrakt du har lagt frem, fremgår det tydeligt at du ikke har den ringeste idé om hvad der i princippet skal ske med ham. Dette skriver jeg fordi du er langt mere vidtgående end hvad den "forbrydelse" han har begået takseres til.

Det er prisværdigt at du vil hjælpe, men begræns din hjælp til hjælp - kontrakter er ikke din stærke side :) - Lad derfor de sociale myndigheder udarbejde denne og så se om du kan administrere indholdet i en sådan.

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Specielt punket med at han skal ende som top3 i hans klasse falder mig i øjnene.. hvis han i forvejen har det svært i skolen synes jeg det er et underligt krav at stille.. Hvem ved om der sidder 10 brainiacs i hans klasse som han aldrig vil komme i nærheden af..

Et mere fair krav ville være at der skal kunne spores forbedringer i hans karakterer fra start til slut, men den der med at han skal være den bedste er efter min mening lidt langt ude og virker ikke særlig gennemtænkt.

 

Urintest hver måned virker også bare så voldsomt. Jeg tror at man når længere ved at vise ham respekt og tillid, og hvis man har mistanke om noget kan man så tage den derfra. Hvis han føler sig overvåget vil han sikkert være mindre modtagelig for at udvikle sig end hvis han føler sig værdsat og at folk tror på ham.

Generelt synes jeg det er blevet grebet lidt forkert an, jeg så hellere en mere åben tilgang til det.

Mvh. Mathias

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke du er dum i hovedet, tværtimod - der mangler flere som dig. Vi har brug for i Danmark, at folk som dig tager initiativ til at få unge ud af en dårlig omgangskreds, der giver incitament til en kriminel løbebane. Ellers ender de som rodløse i en voksenalder, fordi de ikke kunne tage sig sammen da de var unge. Han vil nok hade dig for alle de regler til at starte med, men han vil elske dig for det når han bliver moden nok til at se konsekvensen af hans handlinger. 

Når det så er sagt, så skal du også være overbærende til en vis grad med ham. Du skal selvfølgelig sætte en tolerancetærskel, men come on - top3 i hans klasse. Jeg har altid været ganske udmærket med i skolen, og læser hvad mange vil mene er en flot uddannelse på universitetet - jeg var kun top3 i enkelte fag jeg var skrap i. Istedet for kan du sige, at hans tidligere gennemsnit skal være forbedret med 2 karakterpoint, afhængig af hans snit før selvfølgelig. Fik han 3,5 i snit før, så skal han op og have 5,5 i snit nu - men lige dét bør du måske snakke med hans lærer om, hvorvidt han har potentialet til at udfolde sig i den grad. 

Derudover synes jeg godt du kan gradbøje nogle ting, uden at fortælle ham det. Du skal bare selv være opmærksom på, at fravær på 5% kan godt overstiges helt lovligt, især i starten af et skoleår. Alle mennesker kan komme op i det røde felt, og bande og svovle - det skal du nok også tage med et gran salt, og sådan er der så meget.

Men flot initiativ, det må jeg sige. Jeg var faktisk ikke klar over, at man kunne gøre det på denne måde, og skåne "den unge" for en plet, mod arbejde og stramme regler. 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er dit motiv til at indgå kontrakten? Er det udelukkende (gratis) erstatning for en medarbejder?

Under alle omstændigheder synes jeg at det minder lidt om en 'slavekontrakt', hvor han har en masse pligter og ingen rettigheder. Og (som andre også har skrevet) hold dig til at lave aftaler med ham, om det han skal lave for dig. Du har alligevel ikke mulighed for at få infomation om, hvorvidt han lever op til de øvrige krav, og det er i øvrigt heller ikke rimeligt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit motiv....
Jo ser du... Han ville få løn iform af 78 i timen som mine øvrige medarbejder, så på den front er der ikke noget at komme efter.

Jeg mener alle burde have en chance for at vise hvad de dur til, og hvis han skal have et spark i den rigtige retning, så må der være det som skal til.

Ved han får et arbejde lære han også at vokse med tiden og sætte pris på hver optjent krone.

Jeg har altid ansat folk hvor jeg kan se en mening og hvor jeg kan se de udvikler sig. Den fine dreng med slikhår der har forældre der hiver knægten alt bliver valgt fra hos mig.

Når jeg holder ansættelses samtaler spørger jeg som sidste spørgsmål "hvad ønsker du dig i julegave" det giver et godt praj om folk tænker realistisk og stadig har jordforbindelsen i orden.

Sidste år hvor jeg havde 16 medarbejdere til mine 3 butikker var det en glæde og se hvor taknemmelige folk var for deres arbejde og de ydede en kanon insats.

Hende som stopper nu ansatte jeg fordi hun arbejde ved en konkurrent som ung til 25 kr i timen, hvor imod hun fik 78 hos mig.

Så det er det med at tage et ansvar og se folk vokse med tiden har en del og sige hos mig, og jeg tror at hver eneste ansatte ville kunne se tilbage og sige deres bedste arbejdsplads har været hos mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med hensyn til rimelighed og rettigheder.

Det bliver jo politiet i sidste ende der skal godkende kontrakten.

Og igen så får han en støtte iform af nogle timer jeg ikke får en skid betaling for. Det skal kunne mærkes at man har trådt ved siden af.

Han kan vælge og acceptere eller lade vær, jeg presser ham ikke.

Alternativet vil være en dom og så betaling af sagsomkostninger på godt 40.000

Selvom det kan lyde smukt gør det altså også ondt at udføre dans på roser i bogstavligste forstand men den med top 3 bliver klart fjernet. Og så må jeg jo næsten få hjælp til resten.

Knægten skal bare lære at begå sig i det virkelige liv og selv lære at tjene penge samt lære at kunne administrere disse.

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke prøver, at snakke nogle der har med denne slags ungen mennesker og gøre først? ”Vejen til helvede er brolagt i gode intentioner”

Dine posts lyder som om du er i gang personligt samfundshævns-agtigt 

Jakob Mikkelsen:
Det skal kunne mærkes at man har trådt ved siden af.

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob.

Jeg synes at det som du gør, gør dig til et fantastisk menneske!

- Det fortæller at du ser og forstår mennesker, med accept og respekt.

Og jeg har STOR respekt for det du gør!

Om du er dum i hovedet... Hmmm... Måske, men du er GOD i hjertet! :)

- Kontrakten kan jeg ikke tage stilling til.

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Det er mig en gåde hvordan du, med de betingelser, kan underskrive med "BA.jur". 

Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super godt initiativ og super fedt at du vil give ham en chance for at rette op på tingene.

Jeg ville nok kigge lidt på:

 - Du skal ved skoleårets afslutning være blandt de 3 bedste i Din klasse der opnår bedst eksamens resultat.

Det kunne måske laves om til at han skal have et gennemsnit på eller over X i stedet, det er jo lidt synd hvis han kommer i klasse med 4 geni'er.

- Euroforiserende = Euforiserende (flueknepperi, i know)

- Og så synes jeg at den med urin-prøve virker lige i overkanten.


Ellers synes jeg det ser super godt ud og igen, respekt for at du giver ham chancen!
 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)