Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener dealsites penge?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg har valgt at oprette en bruger herinde, da jeg håber på at kunne få det mest kompetente svar herfra.

Sidder og snakker med et par kammerater om, hvordan alle de dealsites der eksisterer på markedet, tjener deres penge.

Vi snakker om de dealsites, som sælger ydelser osv. (restaurant besøg, begivenheder, oplevelser m.m.)

Vi taler IKKE om de dealsites, som køber et stort restparti varer, og sætte dem til salg til en favorabel pris, da det jo er åbenlyst at se, hvordan de tjener deres penge.

Men som beskrevet før, hvordan tjener de dealsites, som sælger ydelser, deres penge?

- Tjener de et forudbestemt beløb pr. deal der bliver solgt?

- Får de procenter af dealens pris? 

- Eller noget helt tredje?

- Eller fjerde?

Jeg håber at I kan hjælpe.

(Håber endvidere, at jeg har placeret mit spørgsmål under rigtige kategori.)

- J.M. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 21:31

De snupper en procent af beløbet.
Ca 20 - 30% typisk :-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 24. Jun 13
Skrevet kl. 21:42

GuruGuy:

De snupper en procent af beløbet.
Ca 20 - 30% typisk :-)

Tak for det hurtige svar :)

Vi er lige kommet på et side-spørgsmål..

Hvordan foregår betalingen typisk så? 

Altså.. Kunden køber f.eks. en deal til 100 kr. 

Betaler kunden så direkte til det respektive dealsite, og så trækker de 30% fra, og sender de resterende 70 kr. til den virksomhed, som har udbudt dealen?

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Colorblind Webdesign Skrevet kl. 22:00

Har du en varer der koster 100kr skal du normalt give 50% rabat. Ud af de sidste 50% tager dealsitet de 20-30%..

Glemte lige at tilføje..Kunden betaler til dealsitet og den udbetaler til dig som virksomhed efter 5-6 uger.

Mvh Anders

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 22:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De største dealsites kræver du sætter til salg til 50% under normalprisen, også tager de 30%.

Dvs. Sælger du normalt et ur til 200kr, så sættes det til salg ved dem til 100kr og de tager så 30kr for det salg de genere, altså du har 70kr tilbage i rest minus moms :)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:10

Blot lidt info omkring økonomien i dealsites: Mit indtryk er at en del "deals" aldrig bliver indløst (eller forsøges indløst efter udløbsdatoen). Alt efter håndtering, så kan det slide på virksomhedens omdømme, men det er selvfølgelig også en økonomisk fordel man bør kalkulere med, hvis man vil prøve denne salgskanal.

Tilmeldt 24. Jun 13
Skrevet kl. 23:13

Tak for alle jeres svar! :)

Det var en stor hjælp!

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 00:01

Casper Schneidereit:

Blot lidt info omkring økonomien i dealsites: Mit indtryk er at en del "deals" aldrig bliver indløst (eller forsøges indløst efter udløbsdatoen). Alt efter håndtering, så kan det slide på virksomhedens omdømme, men det er selvfølgelig også en økonomisk fordel man bør kalkulere med, hvis man vil prøve denne salgskanal.

Hvis deal-sitet da ikke beholder denne bonus selv. :-)

Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Bownty Skrevet kl. 10:29

Casper Schneidereit:

De fleste undersøgelser viser ca. 10-20%, som ikke bliver indløst. Det er der mange årsager til, oftest at folk simpelthen glemmer de har dem liggende. Det er derfor vi har lanceret en ekstra service vi kalder Bownty Deal Wallet. Det er en simpel reminder funktion, som sender dig en notits i god tid inden en deal, som du har uploadet, udløber.

Man skal dog huske, at det hverken er i butikkens eller dealsidens langsigtede interesse, at folk skal brænde inde med deals de ikke får brugt. Tværtimod lever hele branchen af at fylde ledig kapacitet ud, give folk en god oplevelse, sælge dem noget ekstra mens de er i butikken og selvfølgelig forsøge at få dem tilbage en anden gang med alle deres venner. En uindløst deal er forspildt upside på en kundes livstidsværdi for alle parter. En besøgende kunde skulle gerne være meget mere værd end den direkte førstegangs-indtægt der ligger i salgsprisen på en deal.

Mvh
Steffen
Founder & CEO
Bownty

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:31

Casper Schneidereit:

Jeg fik en henvendelse fra et firma som havde en deal på sådan et site som bad mig om at lave et program der kunne "hæve" deres deals uden at kunderne havde været der. Først der kunne de få penge.

Jeg fandt et hul i dealsitet som kunne udnyttes men da programmet var færdigt sendte jeg det til dealsitet i kodeform så de kunne lukke hullet. Kunden fik også sin version af programmet men uden at det virkede.

Når man som kunde køber sådan et tilbud så ryger pengene ind på dealsitets konto. De bliver kun udbetalt til forretningen hvis de har bedt om at få dem ud fra kundens værdikupon. Derfor håber de jo at kunderne glemmer de deals der er købt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)