Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter brug for peptalk...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har nu i over 1 år været i gang med min idé, - at lave en webshop, hvor kunderne selv kan designe deres skjorte og herefter få den skræddersyet efter deres egne mål. Det har været noget af en rutsjebanetur, og min situation er pt., at jeg er ca. 50.000 kr. fattigere, en hel masse viden rigere, - men ikke nær tæt på en køreklar webshop....

Modulet, selve skjortedesigneren, er meget programmeringstung og derfor også rimelig dyr, - det endte derfor med, at jeg tog chancen med en udenlandsk programmør (inder bosat i Manchester), men efter ca. 1/2 år kunne jeg konstatere, at han ikke kunne løfte opgaven. Jeg havde desværre (lang forklaring) givet ham størstedelen af pengene løbende, og pludselig kunne jeg ikke få fat på ham, - og havde dermed smidt 2.200 EUR ud af vinduet...

Sideløbende har jeg prøvet 5 forskellige skræddere af, - først 4 i Thailand, men jeg konkluderede, at de ikke var præcise nok med deres arbejde. Stoftyperne var fine og af god kvalitet, arbejdet var også godt lavet, ligesom priserne var fair, - men skjorterne passede kun halvdelen af tiden. Sidste forsøg har så været en Tyrker, der er lidt dyrere, men jeg har lige fået skjorter til 4 personer, der alle sidder perfekt. Han er derfor en mulighed.

Nå, det var en lang indledning. Jeg har brug for Jeres erfaring og hjælp, - skal jeg kaste håndklædet her, eller skal jeg fortsætte?

Jeg pønser på en løsning uden skjortedesigneren til at starte med. Simpelthen en webshop med skjorter, som man kan se billeder af, - og når man har valgt sin skjorte, så bliver man bedt om at taste sine personlige mål ind, der så kan gemmes under login og bruges ved senere bestillinger.

- sådan en løsning kan klares for måske 5.000 kr., - hvorimod en løsning med skjortedesigner koster mindst 10 gange så meget.

Vil sådan en løsning stadig være interessant, - eller vil kunderne meget gerne selv designe?

Min erfaring siger mig, at der er 2 lejre, - nogle aner ikke, hvordan de skal sammensætte knapper, stof osv, - og vil gerne se den skjorte, de bestiller. Andre synes, det er sjovt selv at kunne sammensætte alt, - men vil sidstnævnte ikke købe alligevel, hvis de kan få en skjorte, der sidder perfekt?

Nå, - men det store spørgsmål: Skal jeg stoppe her og tage tabet, - eller vil omtalte løsning stadig være interessant?

Mvh

Chris

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:42

Hej Chris
Håber det går godt.
Vi har snakket lidt sammen før og jeg vil da helt sikkert sige at har du tiden og energien så kom videre med projektet (nu du har brugt så meget tid på det).

Har du ikke tiden pga. karriere på alm. job så luk virksomheden og brug energien andet sted. Det vil HELT SIKKERT kræve rigtig meget tid at etablere og få virksomheden ud over stepperne.
Det er ikke et tab at måtte lukke. Du bliver en erfaring rigere og nu kender du lidt mere til udvikling og hvad der virker og ikke virker ;-)

Mærk efter i dig selv. Hvad føler du. Tag beslutningen herefter.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 00:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chris Friis Aabenhuus:
skal jeg kaste håndklædet her, eller skal jeg fortsætte?

En rigtig iværksætter vil fortsætte. Skype-Wink

Chris Friis Aabenhuus:
Min erfaring siger mig, at der er 2 lejre, - nogle aner ikke, hvordan de skal sammensætte knapper, stof osv, - og vil gerne se den skjorte, de bestiller. Andre synes, det er sjovt selv at kunne sammensætte alt, - men vil sidstnævnte ikke købe alligevel, hvis de kan få en skjorte, der sidder perfekt?

Jeg tror også, at man vil købe alligvel, hvis skjorten sidder perfekt. At sammensætte skjorten selv er mindre relevant, hvis man kan lide designet på de skjorter, der bliver vist.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)