Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til næste "step" virksomhed der sælger cykler

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har i snart 1/2 år drevet "virksomheden" cykelhelten.dk - Indtil videre har jeg kun en meget simpelt website, fra one.com

Min idé er at sælge billige racercykler, (måske senere flere slags cykler) der matcher kvaliteten og udstyret til de dyrere cykler. Jeg har et budget på ca. 5.000-10.000 kr, afhængig af hvor meget jeg vil, og ikke mindst tør skyde ind i det. Jeg oplever at der er ret mange derude, som synes det lyder interessant, og gerne vil spare penge på en cykel. Mht. promotion, så har jeg her kun lavet nogen annoncer på dba.dk. 

Jeg har ingen egentlig leverandør, blot en anden cykelforretning i Tyskland, som giver mig noget rabat. Det er svært at få en aftale i hus, med de helt store - jeg har bl.a. taget kontakt til bergamont.de, men heller de ville indgå en aftale. Ofte får jeg svaret en mit budget, og købekraft ikke er stor nok. De ønsker at jeg skal bestille en hel container fyldt med cykler hjem, hvilke overhovedet ikke er muligt, eftersom jeg kun er 17 år. 

Jeg trænger i virkeligheden til noget inspiration til, hvordan jeg kommer videre. Min drøm er at være min egen chef, og forhåbentlig køre en forretning inden for cykler. Hvad synes I jeg bør gøre? - Er det, det rigtige at investerer i en rigtig webshop? Eller skal jeg først få en ordenligt aftale i hus?

Jeg håber inderligt der er nogen derude, som har nogen ideer til, hvad mit næste step skal være!

På forhånd tak!

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:57

Bertin G. Hansen:
Jeg håber inderligt der er nogen derude, som har nogen ideer til, hvad mit næste step skal være!

Hej,

Som det ser ud nu, tror jeg ikke du kommer langt pga. dit budget på DKK 5.000-10.000. En idé kunne være at lave en webshop og så starte ud med at sælge tilbehør til cykler. Når du så får gang i salget og får en større likviditet, kan du begynde at sælge cykler.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 15:39

Hej Simon,

Tjaa... det har du nok ret i, nu når mit budget er temmelig lavt. 

Jeg takker mange gange for dit svar!

Mvh 

Bertin Guldborg Hansen

Tilmeldt 15. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:07

Hej Bertin

hvis du har et samarbejde med en tysker, så kan du jo starte med en standart løsning som f.eks. prestashop, evt. med et indkøbt design.

Det er en billig løsning, som dog kræver noget arbejde for, at få det hele til at spille. Så kunne du måske lave en aftale med din tyske leverandør om, at de sender direkte til dine kunder. På den måde behøver du ikke have penge bundet i lager før du har solgt en cykel og er sikker på at få dine penge fra kunden.

På den måde kan du stille og roligt få opbygget noget kapital til at udvikle butikken. :) 

Sådan gjorde vi den gang vi startede, det gav os også muligheden for, at have et ret bredt sortiment helt fra starten af. 

helt og lykke.

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 22:33

Hej Mads!

Det lyder som et råd jeg virkelig kan bruge til noget! Jeg må bare sætte mig ordenligt ind, i styring af sådan en shop. Som du rigtig nævner, så tror jeg også der kommer til at opstå en hel del arbejde. Min leverandør må jo hele tiden opdatere mig mht. lagerbeholdningen og andet, hvilke jeg fornemmer han ikke er helt god til. Men det er vel heller ikke let i starten. 

Mht. oprettelsen af prestashop, så må der højst sandsynligt være nogen aminoer, som kan lave den slags?

Jeg takker endnu en gang for dit råd! - Der må bare slides for drømmen ;-)

De bedste hilsner

Bertin Guldborg Hansen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 22:38

Bertin G. Hansen:
Mht. oprettelsen af prestashop, så må der højst sandsynligt være nogen aminoer, som kan lave den slags?

Det er der bestemt også nogen der kan. Hvis ikke der er nogen, der melder sig på banen i denne tråd, kan du prøve at slå opgaven op på Amino Freelancer.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 17:47

Hej Bertin,

Du kan starte med at prøve at sælge cykler for de andre danske cykel importører, og får komission af salg. På den måde behøver du ikke selv købe cykel hjem. 

Mvh, Anne

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 18:03

Jeg tænker måske også lidt i retningen af hvad Anne siger.

Måske du kunne gå ned til din lokale cykelhandler (find en som IKKE har en online shop i dag) og spørg om ikke han vil lave den aftale med dig, at du ligger varerne på shoppen, og han f.eks. får lov at ligge 30% oveni indkøbsprisen mod at han skaffer varerne hjem til dig og at du bruger han butikslager?
Jeg tænker måske, at du hat brug for at være tættere på din leverandør end du er med din tyske?

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)