Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningskrav på skade - hjælp søges

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er netop blevet kontaktet af en advokat vedr. en sag jeg har kørende imod en fyrværkeriimportør.

Sagen er den, at der var en fejl på batteriet jeg købte, som gjorde at det tændte i det jeg satte gang i lunten, det resulterede i et skud i hovedet, og en tur på skadestuen. - Lægen jeg har talt med efterfølgende vurdere at en nerve er brudt, så jeg til tider føler en stikken i panden hvor jeg blev ramt. Min skjorte jeg havde på fik blod på som jeg ikke har kunne fjerne det samme med min jakke.

Nu spørger advokaten så, hvad jeg havde tænkt mig at rejse af krav for erstatningen?

Nogle der kan komme med kvalificerede svar ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32

Nu ved jeg ikke hvilken advokat du er kontaktet af, om det er din egen eller fyrværkerimandens, men jeg synes måske spørgsmålet er lidt underligt, for det er jo ikke noget med hvad du har "tænkt" dig. 

Dels er det værdien af skjorten hvis den blev ødelagt - dels vil en erstatning for den fysiske skade du har lidt, formentlig ha nogle ganske faste grænser ud fra dels mulig svie og smerte, og/eller naturligvis hvis det er varigt men - ud fra men-grad og hvis det har kostet dig indtægtstab ved at du ikke har kunnet arbejde - og det vil efter min mening alt sammen skulle komme - ud fra en lægeerklæring om forholdet.

Jeg undrer mig derfor over, at spørgsmålet bare formuleres som hvad du havde tænkt dig og ikke ud anmodning om konkret besked om pris på det du fik ødelagt, og i øvrigt ud fra en lægefaglig vurdering

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:36

Hej :)

Som jeg læser dit indlæg, er du hvert fald berettiget til erstatning af dit ødelagte tøj, eventuel tabt arbejdsfortjeneste samt svie og smerte.

Kan det bevises, at fyrværkeriet var defekt? :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:41

Hej

Som cokkie undre jeg mig også over dit spørgsmål, da du vel har en forsikring "fritid og ulykke" og de tager sig da af dette problem. Derfor skal du rette henvendelse til dit eget forsikringsselskab og forlægge dem din sag. 

Hvis henvendelse er fra dit eget forsikringselskab, så er der vel flere oplysninger til dig som du skal stilling til, du kan jo ikke "opfinde" skader eller løsøre som skal erstattes? 

Tilmeldt 19. Jun 13
Skrevet kl. 15:42

Det er firmaets advokat der har kontaktet mig.

Han skriver citat "Derudover hører jeg også meget gerne fra dig, hvilke krav på erstatning du påtænker at rejse i anledning af skaden."

Skjorten og jakken har en værdi af ca. 3.000,-

Jeg mener ikke skade gør at jeg har nedsat funktion på arbejde. Men det er trods alt en smerte jeg måske må døje med i meget lang tid.

Har nogle venner som så det ske, så ja på en måde kan det vel bevise og på den anden side ikke da batteriet er smidt ud.

Tilmeldt 19. Jun 13
Skrevet kl. 15:51

Spørgsmålet er: Kan kun rejse erstatning for det ødelagte tøj, eller kan der til komme noget ekstra til pga. oplevelse og evt. den skadede nerve.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59

MortenLo:
kan der til komme noget ekstra til pga. oplevelse og evt. den skadede nerve.?
Jamen det er der jeg ikke forstår hans spørgsmål - for hvis det kun var hvad du skulle ha for tøjet og du kan bevise det er ødelagt, så var den ret straight forward - det er din fysiske skade som jeg ikke mener kan vurderes uden lægeerklæring - Det er ikke normalt at man siger - jeg vil ha 3000 kr for tøjet (som så normalt skal sendes ind) og så vil jeg ha 10.000 kr oven i for en skadet nerve - bare sådan som eget slag på tasken - den slags vil generelt være proff vurdering af lægepersonale 

vh

Tilmeldt 19. Jun 13
Skrevet kl. 16:02

Okai, det forstår jeg godt.

Jeg skal til læge igen og have en erklæring på det med nerven.

Hvad vil du mene jeg bør gøre i sagen her?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:06

Blot til orientering. Svige og smerte giver sådan cirka 0 kroner. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07

sige at du har kravet på tøj til xxxx kr og at du mener du skal ha noget for din fysiske skade, og høre advokaten hvad han kræver for dokumentation eller om han selv har et forslag - og så ellers bede om en lægeerklæring, gerne med vurdeing af evt mén

vh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)