Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er igang med at købe domæne, men er i tvivl om det er lovligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores datter har et kælenavn der minder MEGET om et online handelssted.... wupti med et andet forbogstav.

Når jeg vil købe .dk, .com og .de popper der en restriktion op hvor der står at .de ikke må registreres hvis det er beslægtet med andre lign. trademarks samt man skal have lokale tilhørsforhold????

Min søster bor godt nok i tyskland, men meningen er at vi skal sælge vores produkter i tyskland og vil have en tysk hjemmeside....?

Nogen der kender til dette?

Og hvad med wupti? Får jeg problemer med navnet når det minder meget om dette? Det er godt nok ikke en shop som wupti men salg af baby-sikkerhedsudstyr.

Håber på at der sidder nogle skarpe natteravne derude...

Mvh

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 00:45

Hej

udmiddelbart tror jeg ikke det bliver et issue.. Så længe i ikke gå ud og sælger Hash og Nøgler :-) Men prøv lige og se om der ikke er andre Aminoer der kan komme med en mere sikker begrundelse..

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:52

hvis det er vupti - med v - får du problemer.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 00:56

Du skal have en tysk adresse for at kunne registere et tysk .de domæne.

Mht. Wupti-problematiken, så tror jeg at du som minimum skal holde dig fra vupti.dk.

Mvh. Emil

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 01:07

Tusind tak for jeres svar...

Det er heldigvis ikke vubti, så jeg tager chancen. Det er slet ikke sikkert det skal bruges, men vi overvejer det.

Min tyske søster må så registrere det... surt, men nødvendigt. 

:O)

Tak for jeres input og godnat.

P.s.

Jeg ville gerne have mit efternavn som virksomhedsnavn til vores anden produktion og ville have  .com samt .de også da vi vil have del i markedet... jeg har det i .dk da vi kun er 9 i DK der har det efternavn. 

Vi kan se der er en nordmand og en thailænder der blogger deres rejsefotos på den registrerede .com side... og den anden er der en skole-hjemmeside på hvor navnet på skolen ikke engang er det samme men delt i 3 ord med to bindestreger - hvad er chancen for at vinde en sag mon?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:47

TommysGirl:
Vi kan se der er en nordmand og en thailænder der blogger deres rejsefotos på den registrerede .com side... og den anden er der en skole-hjemmeside på hvor navnet på skolen ikke engang er det samme men delt i 3 ord med to bindestreger - hvad er chancen for at vinde en sag mon?

Som .com - INGEN - Du eller familien har ingen særlige rettigheder der.

Køb ren argan olie her

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 01:53

Emil:
Du skal have en tysk adresse for at kunne registere et tysk .de domæne.

Vrøvl, jeg kan bestille dem hos min udbyder og det er uanset om jeg bor i DK eller (Irland hvor jeg bor)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:31

okay...

vi må prøve noget andet så.

tak for hjælpen

mvh 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)