jeg står og skal til at sælge nogen mobiler som jeg vil sælge under brugt moms ordningen....
det det præcist drejer sig om er at jeg fx køber en brugt nokia 3720 af en privat med serie nr. 6734576234 for 800 kr. og sælger den igen for 1400 kr. så vidt jeg så har forstået skal jeg kun betale moms af fortjenesten på de 600 kr.
har også ladet mig fortælle at kunden der køber den skal gøres opmærksom på at den handles under brugt moms ordningen og han så ikke kan trække moms fra på den hvis han er et firma.
MEN hvordan skal jeg bogføre det? som det er nu så er det kun de dyre mobilen jeg "gider" bøvle med det på.... altså fx dem jeg har en indkøbspris på over 500 kr. på. pr. stk. alle de jeg kber billigere vil det være for mange/bøvlet at holde styr på det med.....
hvad skal jeg præcist gøre når jeg aftaler med "Torben" at jeg køber hans mobil for 600 kr. skal jeg køber et lagermodul til e-conomic? hvordan bogfører jeg det så der kun bliver trukket moms af fortjenesten? kundens faktura skal den være med delvis eller slet ingen moms?
Tak for det... men det var nu mest til hvordan og hvorledes man gør i E-conomic jeg var på udkig efter.... Måske du også kan finde det på google for mig?
jeg forestiler mig ikke at regnskabsprogrammer har nogen for for automatik til brugt moms- Læs linket du fik og google brugtmoms - det er kompliceret og du skal følge regninsreglerne omhyggeligt, og det kan næppe løses uden manuel bogføring af momsen da køb og salg - uanset individuel metode eller samlemetode jo skal følges - momsen skal undertrykkes og manuelt føres vil jeg mene
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER