Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg på udenlandsk online auktion

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

I løbet af sidste år soldte jeg flere hjemmesider på en online auktion, Flippa.com, som opholder sig i Australien. De fleste købere var fra 3. lande og alle betalinger gik på min PayPal konto i USD. Nu tvivler jer hvordan skal jeg håndtere momsen. Jeg har allerede læst om emnet her på Amino, men der er stadigvæk flere spørgsmål.

1) Som jeg har læst, jeg skal ikke opkræve moms fra købere og skal heller ikke skrive noget i min momsangivelse. Er det rigtig?

2) Jeg havde udgifter i forbindelse med auktionen som auktionsgebyr og salær. Skal jeg beregne moms og indberette det som ydelseskøb eller varekøb i udlandet?

3) Jeg købte noget software til brug for hjemmesider (plugins og skabeloner til Wordpress) samt informationsprodukter. Skal jeg beregne moms og indberette den som ydelseskøb eller varekøb i udlandet? Hører softwaren til varer?

På forhånd tak,

Dmitrij

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38

du skal nu nok nappe en revisor ind over, for du roder ting sammen - der er jo ikke kun moms i det her - men skat af fortjeneste som intet har med moms at gøre

Du skal momsangive og skrive under ydelsessalg-  udgifter kan trækkes fra  i indtægt man har ikke specielt noget med moms at gøre

Betal dig kort fra at få en til at forstå det du skriver - og så duer det da slet ikke at tale om moms fra sidste år - der er du da langt forbi

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 20:38

Hej John,

tak for svaret. Du har ret, jeg skal nok kontakte en revisor.

VH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08

motley:
Hører softwaren til varer?

Enig med John's ord - og tilføje at det er *** noget rod at spørge om transkationer fra 2012. Det er vigtigt at du får din momsafregninger i orden kvartalsvis. At det sejler er nok til at "invitere" SKAT til at se på alle på år.

Nok skal du ikke lægge moms på dit salg til 3. lande, men rubriken om salg af ydelser til 3. lande skal udfyldes.

Omkring spørgsmål 3 kan du gå ud at i det omfang du har modtaget plugins, skabeloner mv. som filer er der tale om ydelser og i det omfang du har modtaget filerne på et lagringsmiddel (eksempelvis DVD) så er det en varer.

/Henriki

Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 21:34

Hej Henrik,

Det er ikke tale om transaktioner fra 2012, men det er om transaktioner fra 2013. Læs "i år" i stedet for "sidste år" (jeg skal nok lære bedre dansk da det er ikke min første sprog :) ) Jeg skal afregne moms for 01.01.2013-30.06.2013, derfor stiller jeg alle disse spørgsmål.

Jeps, alt der jeg købte var modtaget som filer, så der er tale om ydelser. Tak for svaret.

VH

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)