Det var planen :-) |
Erik Hamre:99Thomas:Vi (min kæreste og jeg) har selv været ude for samme situation. Vi har tre katte her i huset, og den ene fandt vi ved en rasteplads da den var omkring 4 uger gammel.
Det er vigtigt du giver den erstatnings mælk til katte. Det kan købes i Petworld, Maxizoo osv. Alm mælk og vand dur ikke, for det er nu den skal vokse. Derudover er det vigtigt den får det mindst hver tredje time, også om natten, hvertfald 3 uger endnu på baggrund af dens størrelse på billedet. Derefter kan i vænne den til at komme på tør og våd kost.
Vi håber det bedste for den lille :).
Det undrer mig meget at fraråde at give katte mælk og især fløde når de er små. I min norske familie der bor på landet har der altid været mange katte og de har altid fået fløde og ikke taget skade af det. De spiser også gerne rå fisk (hevet lige op af havet), som mange også fraråder. Måske skyldes det at disse katte lever mere vildt og derfor kan tolerere mere. Kogt fisk eller kogte, pillede rejer er i hvert fald noget som alle katte sætte pris på. Tørfoder og whiskas findes jo ikke i naturen. Katte er hårdføre og med den størrelse som killingen der har, vil jeg tro den er ude over ammealderen eller lige på grænsen.Men en god ide at tjekke med dyrlægen.
Mange katte har laktose allergi, derfor er der en stor chance for at killingen ikke kan tåle mælk, fløde osv. Det vil være dumt at risikere at killingen bliver syg hvis det er tilfældet. Derfor skal man bruge erstatningsmælk, det fås som et pulver man blot blander op.