Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Database connection error ved installation af Magento

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligegyldigt hvad og hvor jeg gør noget, kan jeg ikke installere Magento Community. Jeg har prøvet offline under MAMP (Mac) og online på Unoeuro webhotel, men jeg stander hele tiden på "Database connection error".

Jeg går frem step-by-step:

1. Pakker 1.7.0.2 ud
  2. Remmer to linjer i .htaccess
    • #RewriteCond %{REQUEST_METHOD} ^TRAC[EK]
    • #RewriteRule .* - [L,R=405]
  3. Uploader mappen til serveren i en undermappe /public_html/magento/
  4. Starter installationen

Jeg kommer så til Configuration-skemaet, hvor der skal udfyldes diverse (se f.eks. https://www2.suresupport.com/faq/24/323). Allerede ved feltet Host* bliver jeg forvirret. Det er, som default, udfyldt med localhost. Jeg udfylder med den info jeg fik fra min udbyder i sin tid: mysql8.unoeuro.com og det databasenavn jeg fik tildelt. Brugernavn og adgangskode udfyldes ligeledes med oplysningerne fra udbyderen.

Jeg har prøvet både med og uden flueben i Use Web Server (Apache) Rewrites.

Uanset hvilke kombinationer jeg prøver, får jeg de samme fejlmeddelelse og jeg er snart parat til at blive iført en kasket med lange ærmer og panservognstransport til Skt. Hans.

Og ja ... jeg har googlet på fejlmeddelelsen, men det bliver jeg ikke klogere af.

Og ja ... jeg har også forsøgt at lægge sample data ind i pakken, men så går der da totalt ged i den.

Ærgerligt at der ikke findes et aktivt supportforum for Magento på dansk. http://www.magentocommerce.com/boards/viewforum/22/ er jo ikke meget bevendt. Dels kommer der ikke mange indlæg og dels er det et fåtal af dem der overhovedet besvares. Og ja ... jeg vil selvfølgelig også bruge den engelsksprogede, men det er nu engang mere bekvemt at kommunikere på dansk ... for mig altså.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37

Jeg ville forsøge at teste dine database oplysninger ved hjælp af et andet stykke software. 

Ellers har unoeuro ikke et 1-kliks installationsværktøj eller ligende der kan installere Magento? Så kan du nok slippe for det rodde med installationen selv.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:42
har du väret inde i databasen via phpmyadmin?
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:44

Der er 1-klik-installation på Unoeuro - så slipper du for alt det bøvl ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58

Jacob Hansen:
Jeg ville forsøge at teste dine database oplysninger ved hjælp af et andet stykke software.
Men det lykkedes ikke?
Jacob Hansen:
Ellers har unoeuro ikke et 1-kliks installationsværktøj
Se dét havde jeg jo ikke tænkt på. Jo, det har de faktisk og endda den nyeste version. Jo, det er da en mulighed, selv om jeg ville have foretrukket at håndlave det fra scratch, så jeg blive bekendt med processen.

M.h.t. har jeg spurgt supporten hos Unoeuro og de svarede, at det er de samme info som for den første database jeg fik sammen med domænet. Jeg kan sende dem, hvis du er helt vild i varmen og mangler noget at lege med Skype-Giggle

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05

Michael_N:
har du väret inde i databasen via phpmyadmin?
Ja, det har jeg. I første forsøg havde jeg inkluderet sampledata, men det gik op i hat og briller. Jeg markerede alle tabeller og valgte "Slet", men fik en fejlmeddelelse om at jeg ikke kunne slette "parent-et-eller-andet". I bar ophidselse glemte jeg at notere teksten. Jeg valgte dem der var tilbage, reparerede og slettede igen, hvilket reducerede antallet betragteligt og det måtte jeg gøre en tre-fire gange mere, før den sidste tabel blev væk.

Jeg endte altså med en tom database og det er den jeg nu forsøger at installere i - uden julelege af nogen art.

Pudsigt nok er Unoeuros phpMyAdmain anderledes, end den der er i MAMP. Online er der slet ingen fane, hvor jeg kan oprette brugere og tildele privilegier, men det burde jo heller ikke være nødvendigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08

Webmaster:
Jacob Hansen:
Men det lykkedes ikke?

Jeg mente, at hvis jeg stod i den situation ville jeg, for at være sikker på oplysningerne er korrekte, bruge et andet software og forsøge at forbinde til databasen -- Hvis du bruger et software kun lavet til at "browse" databaser vil du somregelt se lidt bedre fejlmeddelser hvilket kan hjælpe med at finde problemet.

Men hvor du nu har en 1-klik installations værktøj til rådighed syntes jeg bare du skal anvende dette, det eneste det gør er at uploade filerne og automatisere den indledende installations wizard, så vil ikke mene du mister noget i forhold til at starte fra scratch.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26

Jacob Hansen:
Men hvor du nu har en 1-klik installations værktøj til rådighed syntes jeg bare du skal anvende dette, det eneste det gør er at uploade filerne og automatisere den indledende installations wizard, så vil ikke mene du mister noget i forhold til at starte fra scratch.
Oooookay, så er jeg mere rolig. Fint, det gør jeg så. Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)